Gå til innhold

He-Man (2013, DC Comics)


Anbefalte innlegg

post-284049-0-64331700-1375201416_thumb.jpg

 

Jeg var en stor fan av He-Man i min barndom, og nå da DC Comics har begynt å gi ut en ny tegneserie er jeg fast abonnent. (vet reklame ikke er lov, så sier bare at den kan kjøpes digitalt på hjemmesiden til DC.) Så langt har vi fått fire nummer, med ett nummer hver måned fra april i år. Neste kommer dermed sannsynligvis i august. Det som tiltrakk meg med denne (bortsett fra minnene, så klart) er at mange av fansen fra den gang har vokst opp, og tydeligvis har serien vokst opp med oss. Denne nye serien er mye mer 'realistisk' tegnet, og historien en del mørkere enn hva vi er vant med. En fyr blir halshogd i første nummer, og det sier jo sitt. :p

 

Historien denne gangen handler om ay Hordak invaderer Eternia, sammen med en mystisk dame som kaller seg Adora (det burde forhåpentligvis få noen øyenbryn til å løfte seg litt.) Gudinnen er død, og Skeletor selv "has been taken care of", uten at det forklares nærmere. Men ærlig talt, en He-man serie uten Skeletor? Han dukker vel opp igjen etterhvert. Uansett, historien er ganske voldelig og brutal, akkurat som den skal være. Men som bildet øverst i posten viser, er den grafiske stilen mer 'realistisk', og dette er nok mest ment for et mer voksent publikum enn den originale.

 

En annen interessant ting på DC Comics er at de har gitt ut tre Origin-historier. En for He-Man, en for Skeletor og en for Hordak. Mye interessant der. ;) I tillegg har de en mini-serie på seks nummer som (så vidt jeg vet) foregår før selve hovedserien, men har ikke fått tid til å lese den ennå.

 

Glem heller ikke at en film er under produksjon, og forhåpentligvis blir den bedre enn den forrige. Vi trenger ikke en ny Dolph Lundgren som He-Man mer enn vi trenger Dolph Lundgren som Punisher. :p

 

Så hva synes folket? Flere som er fans av He-Man her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...