Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av spillpc AMD-plattform


Anbefalte innlegg

Har per dags dato følgene specs:

CPU: Amd Phenom II X4 964 @ 3.6 (Har fortsatt tilgode å prøve noe særlig med klokking)

GPU: Asus 6950 2GB

Hovedkort: Asu: M5A88-V EVO

Minne: Modulnavn Corsair XMS3 CMX8GX3M4A1333C9 1333 mHz

2x 2TB disker

Strømforsyningen var vell på 600W om jeg ikke husker feil.

 

Det jeg tenkte var først og fremst å oppgradere til en Nvidia 770 og kanskje en SSD. Men hvis cpuen vil bli en flaskehals så vil den også bli oppgradert. Men jeg ser også at iallefall 770 og 8970 krever PCI express 3.0. Blir da det mest fornuftige å bytte ut hele riggen og deretter gå for en oppgraderingspakke til intel siden de yter bedre på spillsiden?

Kan nevnes at bruksområde er primært spill, samt noe Matlab, AVR-studios og Labview. Pcen kjører pr dags dato BF3 helt greit på high, men når komponentene ligger på anbefalt så regner jeg med 1080p i kommende spill kan bli en kjedelig affære.

 

Spillmessig snakker vi:

Arma 3

BF4

Og når den tid kommer The Witcher 3.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen skjermkort som krever PCI Express 3.0, det er ikke engang noen som krever PCI Express 2.0, det er derimot veldig mange skjermkort som krever at maskinen har en PCIe-port.

 

GTX 770 eller HD 7970 GHz Edition blir nok noe bortkasta med en så gammel prosessor, og AMD har ikke lansert noen verdige oppgraderinger siden Phenom II kom ut heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...