Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Angstanfall?


Bingogress

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett underkategori.

Uansett. Får en nummen følelse i tunge og i ansiktet også på hendene. Men på hendene dominerer mest prikkingen. Det føles også slik i mageregionen. Dette kommer helt brått og uforberedt uten forvarsel.

Kan dette være et angstanfall?

Drikker utallige bokser med leskedrikk daglig og tidvis innbiller eg meg at eg har diabetes. Tror du dette har noen sammenheng?

 

Fikk også en anelse pustebesvær og føler meg omtåket. Litt svimmelhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager. Er ganske dvask. Ikke kvalm. Blir til å mige eller pisse en del. Det er ganske opplagt når man drikker haugevis da.

Leste at koffeinholdige drikkevarer kan utløse eller være en medvirkende faktor til et angstanfall. Og "Coca Cola" er ikke et unntak.

 

Tror ikke det blir å ta en svipptur hos legen før en besvimelse inntreffer.

Lenke til kommentar

Kjennetegnet på om man har diabetes er at man pisser ut igjen alt man inntar, om du er mye tørst og drikker mye og i tillegg er dvask kan det være verdt en tur til legen for å få sjekket blodsukkeret. Evt kan jo du bare ta en kjapp tur på apoteket og kjøpe deg ett blodsukkerapparat til 99,- :)

Lenke til kommentar

Det avhenger jo av mye. Har du gått rundt og følt deg sånn lenge tror ikke jeg du trenger å tenke på hva "normalen" er engang for å finne ut at du har fått det, da det som regel er komt opp i 30-40 allerede. Ligger du mellom 4-8 burde man normalt sett ikke ha noe å bekymre seg for. Kan i sjeldne tilfeller komme opp i 9-10 hos friske mennesker også, men da etter MYE mat :p

Lenke til kommentar

Hva er normalen da?

 

Over 7 i blodsukker vil si diabetes.... Kameraten min hadde 19!!

 

Han var også så skadet at han drakk flere halvannenlitere coka cola om dagen, var med ham i butikken og det var sykt å se på, handlet inn 8 halvannenlitere coca cola for en uke og kun en grandis og null frukt og grønt. Kona mi gav ham skjennepreken lol.

 

Dersom du drikker brus hele tiden, hvorfor i all verden gidder du bruke penger på sånt? Drikk vann isteden og unngå diabetes.

Lenke til kommentar

En glede å se at noen bruker Glenn Gould som avatar.

 

Ånder for "Coca Cola" men kan lett stanse. Men har aldri følt meg i noen risikosone.

Er også en røyker.

Trudde mesteparten skortet på genetikk og muligheten for å være så uheldig var marginal med ellers "Velskapte" og velfungerende organer.

Endret av Bingogress
Lenke til kommentar

Over 7 i blodsukker vil si diabetes.... Kameraten min hadde 19!!

 

Ehh, nei. Bare fordi man har over 7 i blodsukker vil ikke det si at man har diabetes. Det er en indikator på det, men absolutt ikke noe man kan konkludere med ut i fra det. Jeg hadde 37 i blodsukker når jeg fant ut at jeg hadde diabetes. 19 er faktisk ett ganske lavt blodsukker for en som blir diagnotisert med diabetes

Lenke til kommentar

Hvordan fant du ut at du hadde diabetes da?

Tenker mer på det å være aktpågiven egenhendig. Den perioden før du oppsøkte fastlegen.

Hva bemerket du deg?

Sånn som hvor mange ganger man bruker vannklosettet om dagen blir det ikke avsatt omtanke til. At man er dvask kan ha noe med en svært bedagelig livsstil. Som innbefatter å være en stuegris. En svært usunn livsstil. Trener aldri og er ikke veltrent. Men er også under normalen på baderomsvekten har eg hørt. Så det er ikke fedmerelatert.

Men det ville vært naivt å tro at man er immun fordi man er skinnmager og fettløs.

Endret av Bingogress
Lenke til kommentar

En glede å se at noen bruker Glenn Gould som avatar.

 

Ånder for "Coca Cola" men kan lett stanse. Men har aldri følt meg i noen risikosone.

Er også en røyker.

Trudde mesteparten skortet på genetikk og muligheten for å være så uheldig var marginal med ellers "Velskapte" og velfungerende organer.

 

Det som er spesielt er at folk med sukkersyken også blir utrolig tørste, ved feil drikker de Cola for tørsten sånn som kameraten min, og det gjorde jo nesten at han kreperte før han fikk insulintabletter av legen på resept.

 

Takk for avatar liken.. :)

 

 

Har du prøvd Coca Cola Zero før? Den nye versjonen er veldig god, mindre søt. Vi drikker det i helgen her siden kona har svangerskapsdiabetes.

Lenke til kommentar

Ehh, nei. Bare fordi man har over 7 i blodsukker vil ikke det si at man har diabetes. Det er en indikator på det, men absolutt ikke noe man kan konkludere med ut i fra det. Jeg hadde 37 i blodsukker når jeg fant ut at jeg hadde diabetes. 19 er faktisk ett ganske lavt blodsukker for en som blir diagnotisert med diabetes

 

Over 7 uten frokost så henvises gravide til sykehus for insulinbelastning. Dersom man har over 19 uten frokost så vil jeg si at det er skyhøyt.

 

Legen sa det til oss og kameraten min iallefall. Tror han hadde enda høyere enn 19 også en gang, tror han nevnte 24. Legen var helt krakilsk forbannet.

 

 

Når det gjelder angstanfall, så blir man jo ikke trøtt/sliten av det men oppjaget, hjertebank kortpustet og rett og slett livredd.

 

Sukkersyken kan man bli sliten og trøtt av svimmel etc...

 

 

Angstanfall tror jeg de fleste merker at de har/opplever.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvordan fant du ut at du hadde diabetes da?

Tenker mer på det å være aktpågiven egenhendig. Den perioden før du oppsøkte fastlegen.

Hva bemerket du deg?

Sånn som hvor mange ganger man bruker vannklosettet om dagen blir det ikke avsatt omtanke til. At man er dvask kan ha noe med en svært bedagelig livsstil. Som innbefatter å være en stuegris. En svært usunn livsstil. Trener aldri og er ikke veltrent. Men er også under normalen på baderomsvekten har eg hørt. Så det er ikke fedmerelatert.

Men det ville vært naivt å tro at man er immun fordi man er skinnmager og fettløs.

 

Diabetesen jeg har er arvelig, dvs den har ingenting med livsstilen min og det er ingenting jeg kunne ha gjort for å ikke få det.

 

Jeg gikk rundt kvalm og dårlig i over 1 mnd i strekk, samtidig som jeg pisset ut alt jeg inntok av væske, når jeg dro til legen og forhørte meg sjekket han blodsukkeret mitt, og når det kom opp en beskjed på apparatet at blodsukkeret var for høyt til å kunne måles var han veldig sikker på at jeg hadde diabetes og sendte meg til sykehuset i ambulanse ummidelbart :)

Lenke til kommentar

Over 7 uten frokost så henvises gravide til sykehus for insulinbelastning. Dersom man har over 19 uten frokost så vil jeg si at det er skyhøyt.

 

Legen sa det til oss og kameraten min iallefall. Tror han hadde enda høyere enn 19 også en gang, tror han nevnte 24. Legen var helt krakilsk forbannet.

 

 

Når det gjelder angstanfall, så blir man jo ikke trøtt/sliten av det men oppjaget, hjertebank kortpustet og rett og slett livredd.

 

Sukkersyken kan man bli sliten og trøtt av svimmel etc...

 

 

Angstanfall tror jeg de fleste merker at de har/opplever.

 

Når jeg snakket om 19 i blodsukker mente jeg blodsukker for en person som blir diagnotisert med diabetes for første gang. Han har nok diabetes 2 han kompisen din siden han går på tabletter som du sier. Det er en sykdom som er mye vanskeligere å kontrollere enn den jeg har, der jeg setter insulin med sprøyte.

 

Tror ikke det er tullpreik når eg sier at ingen i min nærstående familiekrets har diabetes.

Det er vel type to diabetes som er aktuell for "Sånne som meg"?

 

Da er det jo rart om du skulle få det, men man vet jo aldri. Jeg har en far med diabetes så det kom ikke på meg som noe sjokk når jeg ble diagnotisert med det. Man skulle tro type 2 er mer aktuell for deg da ja. Kjennetegn på det skal ikke jeg uttale meg noe om :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er rett underkategori.

Uansett. Får en nummen følelse i tunge og i ansiktet også på hendene. Men på hendene dominerer mest prikkingen. Det føles også slik i mageregionen. Dette kommer helt brått og uforberedt uten forvarsel.

Kan dette være et angstanfall?

Drikker utallige bokser med leskedrikk daglig og tidvis innbiller eg meg at eg har diabetes. Tror du dette har noen sammenheng?

 

Fikk også en anelse pustebesvær og føler meg omtåket. Litt svimmelhet.

 

Hyperventilering har mye av de samme symptomer og er ofte stressutløst. Jeg har hatt mange forstadier og et akutt tilfelle som gjorde meg så redd at jeg ringte 113. Symptomene var slik du beskriver, men langt voldsommere i sin karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...