Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

formelsamling på eksamen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

skal melde meg på ingeniør forkurs igjennom NKI sine nettstudier.

lurer derfor på om det er tillatt å bruke formelsamlinger i matte og fysikk på eksamen?

 

Ingeniør forkurs blir regnet som vgs-nivå:

http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/forkurs-for-bachelor-ingenioer?gclid=CNDh07_HwLgCFcx6cAod-38Axw#informasjon

 

har søkt litt på nett, men på utdanningsdirektoratets sider fant jeg kun fra 2005.

 

 

er det noen som har tatt dette kurset før og vet hvor omfattende det er?

planen er å forhåpentligvis gjøre dette siden av en 100% jobb jeg har.

 

takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et ganske stort kurs, men hvis du setter av tid hver dag til å regne oppgaver og lese, bør det gå fint. Tenk på at matematikk R1 og R2 (fagene på vgs) går på fire timer i uka over to år + arbeid hjemme. Det samme gjelder fysikk 1 og 2.

 

Når det gjelder hjelpemidlene så er det slik på vgs-eksamen (skriftlig) i fysikk 2 og matematikk R1 og R2 at det ikke er tillatt med noen hjelpemidler på del 1, men alle ikke-kommuniserende hjelpemidler på del 2. Oppgavene på del 2 legger gjerne også opp til at du skal bruke hjelpemidler i løsningen av oppgavene, ettersom det å bruke ulike verktøy er en del av pensum.

 

Jeg antar at det fysikkurset tilsvarer fysikk 1, ettersom det er kun det kurset som er krav for ingeniør, men ville dobbeltsjekket eller hørt med NKI ang. dette. Eksamen i fysikk 1 er muntlig. Der har du alle ikke-kommuniserende hjelpemidler i forberedelsestiden (en halvtime) til den forberedte oppgaven.

 

Eksamen er vanlig vgs-eksamen som privatist, se her.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...