Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bekreft navigering


Anbefalte innlegg

En side som jeg bruker jevnlig ber meg om å bekrefte navigering før jeg forlater eller ønsker å lukke nettleser. Hva kan jeg gjøre for å unngå å få denne meldingen? Bruker Chrome som nettleser.

 

Slutte å bruke nettstedet er ett for opplagt svar ;)

 

Jeg kan ikke velge det bort ved å trykke på X. Er dette en ny trend vi må gå gjennom før det forsvinner (eller at google tar til fornuft)? Hva hvis alle benytter seg av denne "featuren".. det blir plagsomt det!

 

Har "framedenied" noe med dette å gjøre?

Endret av snesoey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer på en helt vanlig stasjonær PC.

 

Ett søk på nettet forteller meg at det er flere som forundrer seg over at google har valgt å la hvem som helst ta seg denne "friheten".

 

Hvordan har Google skyld i dette? Hvem som helst kan da kode en webside som popper opp en dialogboks når du skal navigere vekk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har Google skyld i dette? Hvem som helst kan da kode en webside som popper opp en dialogboks når du skal navigere vekk..

 

Fordi dette skjer i nettleseren Chrome. Microsoft ville vel aldri latt en 3djepart bestemme om jeg skulle få lov til å lukke nettleseren deres (eller firefox og opera for den saks skyld)?

Lenke til kommentar

 

 

Fordi dette skjer i nettleseren Chrome. Microsoft ville vel aldri latt en 3djepart bestemme om jeg skulle få lov til å lukke nettleseren deres (eller firefox og opera for den saks skyld)?

 

Sier du at dette ikke skjer hvis du bruker IE, Opera, eller Firefox?

 

Igjen, hvem som helst kan kode noe slikt på en nettside. På jobb får jeg opp en slik dialogboks hvis jeg prøver å lukke timeføringsiden min uten å ha lagret.

 

Og det er nok ikke virus/malware...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK! No phun intended. Når jeg ikke finner svar på noe som jeg lurer på med ett enkelt google søk, så benytter jeg meg av forum i håp om at det finnes en enkel løsning på mitt problem. Sorry, og beklager om jeg blir for direkte.

 

Så dette skjer med "alle" nettlesere, og alle kan lage en tilsvarende kode.

 

Ettersom jeg bruker Chrome så fant jeg denne på googles forum:

http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/XQXyRemQS50

 

Finnes det en måte å fjerne denne "funksjonen"? Finner ikke noe i innstillinger i nettleseren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne bekreftelsen som forlanges, er det en slags popup?

I såfall kan kanskje denne hjelpe: https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pop-up-blocker/nmpeeekfhbmikbdhlpjbfmnpgcbeggic?hl=en

 

Ellers finnes det plugins for å stoppe javakode. Men det kan kanskje være en ide å se på kildekoden til siden for å se hva som egentlig foregår der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS mener nok denne her: mgke8xX.png

 

Men jeg deler ikke oppfatningen av at dette er noe som ikke burde vært mulig. Hotmail og Gmail har f.eks dette slik at man ikke skal klare å lukke nettleseren mens man holder på å skrive mail uten å få en advarsel først. Jeg er også rimelig sikker på at det ligger inne en sperre slik at man bare kan få forespørselen én gang, slik at man ikke blir holdt igjen på siden. Om enkelte nettsider bruker det på en plagsom måte er vel deres problem, og klagen må da rettes dit hen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg Scriptgutten at det burde være mulig, av og til nyttig (gode eksempler du kommer med), men når hvermansen kan legge dette til på tvungen reklame steder - så blir det rett og slett for mye når det ikke er mulig å navigere bort ved å lukke nettleser X. Når man har vært rundt like lenge som meg, så vet man at det er en enkel sak å lage en knapp som sier ja men som betyr nei, og motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...