Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tykkere plater


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om hvor man kan få tak i tykke plater (25mm+). Skal brukes til å bygge et TV-bord.

 

Har sett på diverse plater, blant annet MDF, kryssfiner, hobbyplater og benkeplater. Eneste som var tykk nok var benkeplatene, men jeg hadde lyst å se om det fantes noe annet alternativ før jeg gikk til innkjøp.

 

Skal også sies at jeg bor i Troms, så hadde vært fint om det var i området, men jeg kan også bestille hvis det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du virkelig så tykke plater til et TV-bord? Ved å legge inn en støttevegg i midten og/eller en godt festet bakvegg bør det holde i massevis med 16-18 mm.

 

Av vanlig tilgjengelige plater er vel gulvspon det tykkeste man får, denne for eks: http://www.byggmax.com/no-no/byggevarer/isolering-gips-plater/plater/sponplate-sponskruer/1022/gulvsponplate . Alternativet er å lime sammen 2 plater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Trenger ikke så tykke plater, er vell mer på grunn av at det vil se bedre ut med tykkere plater. Pluss at det blir ikke ett helt tradisjonelt TV-bord. Men jeg regner vell egentlig med at jeg kommer til å lime sammen to plater. Så fremt det ikke kommer flere forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...