Gå til innhold

Trenger å bytte vifter på Intel® High Performance Liquid Cooling grunnet mye støy. Hvilke vifter anbefaler Dere?


Anbefalte innlegg

Har 2 stk Intel® High Performance Liquid Cooling i min nye PC.

Viftene må gå for fullt turtall for å holde temp. på 55 grader.

 

Da dette genererer veldig mye støy (Delta vifter) trenger jeg nye vifter med PWM (4 pins kontakt). Viftene må flytte minst 65 m3.

 

Noen anbefalte vifter som er mest mulig stillgående innenfor disse kravene?

(Er ikke plass til dobble radiatorer)

 

Hvis jeg reduserer turtallet på disse, hvor høy temperatur bør jeg maksimalt ha på Intel® Xeon® Processor E5-2660?

 

Er det noen gode programmer som viser temperatur og lar deg justere viftehastighet uten å måtte gå inn i bios?

Endret av Teza
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville annbefalt Scyte Gentle typhoon, de er konge til radiatorer.

 

Nytter ikke å se på m3 i timen, ei heller statisk press. http://martinsliquidlab.org/2013/02/18/why-static-pressure-max-flow-specs-are-poor-measures-of-fan-performance/

 

The Gentle Typhoons retain their crown on this criteria and really shine at very high speeds, but that differentiation does drop off as speed decrease. The Noiseblockers e-loops also have an interesting noise quality and perform really well at speeds below about 1500RPM. At the 400FPM and 500FPM performance levels by ear I have a hard time telling the difference between the GTs and the Noiseblocker B12-3. The smoother noise quality of the Noiseblocker almost seems to make up the different in noise level. The Corsair SP120 also does fairly well on noise level and consistently so throughout it’s speed range, it’s just not as smooth in noise quality as the NBs are at slower speeds, but it does hold it’s up at higher speeds. None are even close to the GTs at really high speeds though where the GTs have upwards of a 10dbA noise level advantage. http://martinsliquidlab.org/2013/05/07/fan-testing-round-12/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...