Gå til innhold

Samordna Opptak - hva kom dere inn på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HiVe er relativ liten plass med ikke så mange søkere, sikkert derfor. Mange av linjene har hvertfall lavt snitt og plasser ledig på grunn av dette. Men det er et flott studiested med godt miljø og flinke forelesere :)

 

 

 

Man går vel inn på samordna opptak, og på "Status" eller noe lignende på menyen øverst?

 

Spesielt matematikk-foreleseren Bjørn Jesen er svært god der. Veldig sympatisk type som gir dere overraskelser i forelesningene

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det noen som vet om ventelistene blir oppdatert forløpende fremover eller er det kun i dag og så neste 5. august?

 

Jeg har rykket frem fra 2. til 1. plass på venteliste, men det har kanskje hendt i dag? :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om ventelistene blir oppdatert forløpende fremover eller er det kun i dag og så neste 5. august?

 

Jeg har rykket frem fra 2. til 1. plass på venteliste, men det har kanskje hendt i dag? :)

 

Du kan jo sjekke nederst på statussiden om når de har oppdatert søknaden din.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Du kan jo sjekke nederst på statussiden om når de har oppdatert søknaden din.

 

God ide!

 

29. juli var siste oppdatering, så da gikk jeg sikkert frem en plass i dag. Spørsmålet er om jeg må vente til 5. august før neste oppdatering.

 

1. plass på venteliste burde vel gi gode odds for å komme inn? Poenggrensen var 53,4, så det er vel et ganske populært studium og da er kanskje sannsynligheten lavere for at noen takker nei. Med tanke på at jeg rykket frem bare 1. plass i dag, så tyder det vel det på det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

At du har rykket fram på ventelisten betyr ikke at det er noen som helst sjanse for at du får plass. Det kan like godt være at du rykket fram fordi personen foran deg takket ja til en plass et annet sted, og dermed ikke lenger står på venteliste.

 

Ja, men om personen foran meg sa nei, så rykker jeg vel like fullt frem uansett?

 

Mener du det er lite sannsynlig at jeg kommer inn? :)

Lenke til kommentar

Ja, men om personen foran meg sa nei, så rykker jeg vel like fullt frem uansett?

 

Mener du det er lite sannsynlig at jeg kommer inn? :)

 

Selvsagt rykket du fram, men for eksempel hvis studiet er et av de som ikke har etterinntak kommer du uansett ikke inn. Hvor sannsynlig det er at du kommer inn kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt rykket du fram, men for eksempel hvis studiet er et av de som ikke har etterinntak kommer du uansett ikke inn. Hvor sannsynlig det er at du kommer inn kan jeg ikke si noe om.

 

Man kommer inn dersom noen takker nei til plassen sin selv om studiet ikke ettefylles?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...