Gå til innhold

Tilkoblinger og visning av CCTV


runemann8

Anbefalte innlegg

Har en eldre 19" LCD (Fuji) som jeg tenkte jeg kunne bruke for overvåkningskameraet. Har før brukt en vanlig TV med RCA-kontakter.

 

Forsøkte å koble kameraet til LCD-skjermen (har DVI og RCA audio på skjermen). Fikk lyd (fra kameraet) men ikke videobilde.

 

Da skjermen mangle RCA video tok jeg da og koblet den via en DVI-A kabel, men det fungerte altså ikke.

 

Hvorfor fungerer kameraet (bilde) mot en vanlig TV men ikke mot LCD-skjermen via en DVI-A -> RCA/RBG-kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt forskjellige signaler. Kamera gir ut kompositt video. Skjermen kan ta imot RGB, men ikke kompositt.

Kompositt er et 'gammeldags' signal, det var standard før men har for dårlg kvalitet til at det er av interesse på dagens utstyr.

 

Det nytter ikke å lete opp overganger. Det finnes alle kombinasjoner men de vil ikke fungere uten at utstyret støtter selve signalet.

Du trenger en converter fra kompositt til VGA eller DVI. Eksempel: http://www.ebay.co.uk/bhp/composite-video-to-vga-converter

Lenke til kommentar

Mange takk....

 

Men da er det vel best å finne en konverter fra kompositt -> DVI-D, siden skjermen har DVI-kontakt (antar det er DVI-D). Om man skal via VGA så må man vel ha enda en overgang,,, VGA ->DVI-D, altså enda en overgang,,, eller er det kanskje av en aller annen grunn fordel og gå innom VGA? På pc'n min så er det ex. kun VGA...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...