Gå til innhold

Gaming PC (10-12k) Stasjonær.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny stasjonær PC, hovedsaklig til gaming.

 

Det har vel godt rundt 7-8 år siden bygde min siste PC og jeg har blitt ganske rusten innenfor dette markedet.

 

Jeg har planer om å bruke opptil 12.000kr for bare PC'en. Skjerm o.l finner jeg ut av selv.

 

Har noen få ønsker om hvordan den skal være:

 

CPU: Intel Core i7-4770K (Haswell)

 

Helst Vannkjøling og en bra SSD.

 

 

Resten kan dere experter fylle ut :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laget ett oppsett til deg her, bare bytt ut CPU-kjøleren med denne. Kommer da på totalt 11800,- hos Dustin. Jeg valgte luftkjøling da det ofte fungerer vel så bra som vannkjøling, bare stillere. i5 4670K valgte jeg da svært få spill idag utnytter Hyper Threading. Hvis du ikke har planer om å overklokke skjermkortet noe særlig, kan du velge dette istedenfor.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Har laget ett oppsett til deg her, bare bytt ut CPU-kjøleren med denne. Kommer da på totalt 11800,- hos Dustin. Jeg valgte luftkjøling da det ofte fungerer vel så bra som vannkjøling, bare stillere. i5 4670K valgte jeg da svært få spill idag utnytter Hyper Threading. Hvis du ikke har planer om å overklokke skjermkortet noe særlig, kan du velge dette istedenfor.

 

Flott! Tror ikke jeg trenger en GPU for 5.000+ men jeg ser at du har lagt til et alternativ :)

 

Tar gjerne i mot flere 'setups' fra dere der ute :)

Lenke til kommentar

Flott! Tror ikke jeg trenger en GPU for 5.000+ men jeg ser at du har lagt til et alternativ :)

 

Tar gjerne i mot flere 'setups' fra dere der ute :)

 

Ojsann, klarte visst å linke til feil oppsett. Dette var oppsettet jeg egentlig mente. :)

 

EDIT: Gjorde listen på Prisguide offentlig.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...