Gå til innhold

Kjøp av bærbar til 3D-grafikk og redigering


Anbefalte innlegg

God kveld mektige og kunnskapsrike forumguruer. /smisk-av.

 

 

Jeg har streifet rundt omkring i det siste på jakt etter en brukbar bærbar PC som jeg kan anskaffe. Etter en stund falt valget på en bærbar fra multicom, men jeg har problemer med å finne ut hvilken. Har hovedsaklig ikke noe budsjett, men prøver å holde meg rundt 10-14k. Det er til studier, og trenger den derfor i 2-3 år.

 

 

 

Hva skal pcen brukes til?

Pcen skal primært brukes til følgende programmer:

  • Autodesk 3ds Max
  • Photoshop
  • After Effects
  • Mudbox
  • + +

I tillegg blir det (selvfølgelig?) en del gaming, men det er ikke prioritert.

De to jeg er mest interessert i fra multicom er følgende:

 

Kunshan P150S (11k)

 

 

Kunshan P150S (14k)

 

 

Jeg vet at det er en viss prisforskjell, og jeg har også vurdert Xishan W350S, men har tenkt at det enten er all-inn hvis det er verdt det, eller en ikke altfor god bærbar, men som duger.

 

(Hovedsaklig er jeg usikker på hvor sterkt skjermkort som behøves for mitt bruk. (Har prøvd den allmektige google, men ble ikke så mye mer opplyst av den grunn)). RAM kan jeg alltid skaffe mer av selv hvis det er behov, og SSD/HDD størrelse er ikke viktig.

 

 

 

Jeg takker alle som kan bidra til å komme med kommentarer og hjelp.

Hvis det er annen informasjon som kan være relevant, si ifra!

 

 

Jeg unnskylder for alle skriveleifer som kan oppstå i teksten.

 

På forhånd takk.

 

EDIT: Fikset linker + emnetittel

Endret av NONSENS3D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de tre vil gi god nok spillytelse for din bruk. Den sistnevnte til 9k gir mye PC for pengene, og jeg hadde valgt den.

 

 

Som nevnt tidligere er ikke spillytelse prioritert, men programvaren(e) som er listet opp. Har forresten ikke nevnt hvilke spill og hvilke grafiske innstillinger jeg vil ha i spill (med mindre du tenkte på generell ytelse i både programvare og spill).

 

 

http://www.msi.com/p...orkstation.html

Burde vel hatt noe sånt du.

Er noen pointers også her:

http://en.community....t/19451716.aspx

 

 

Har vurdert en workstation, men har også tenkt at jeg heller kan skaffe meg quadro/firepro i min stasjonære grunnet at jeg ikke har lyst å svi alle komponentene i en bærbar ved rendering etc. (Noe som er grunnen til at jeg trenger en bærbar som fungerer greit i programmene jeg har nevnt, men som i tillegg kan brukes til spill).

 

Vet rett og slett ikke om jeg trenger ett så kraftig kort (780M) for 3ds max eller ikke.

I tillegg: Er det noen som vet om det er noe signifikant forskjell mtp støynivå av de ulike gpuene? (765,770,780)

 

Edit:

Har prøvd å finne benchmarks av non-quadro/firepro kort i f.eks 3ds max, men uten hell. (Fant en artikkel på TH hvor de hadde med desktop versjonene av gpuene samt quadro/firepro tho).

Endret av NONSENS3D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...