Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strekke kabel? Tror altså at mange undervurderer hvor lite man kommer til å se en kabel i en kabelkanal som går langs kanten av veggen. Eller å strekke det på loft eller under taket osv.

 

Aldri bodd et sted hvor slikt er umulig.

 

Jaja, WiFi repeater går jo greit deg også. Og antar du ikke er voldsomt kravstor til netthastighet på terrassen?

Sett bort fra de dyrere som kan motta og sende på forskjellige kanaler, så vil de rimeligere halvere båndbredden til routerene. Dette har ofte ingenting å si, (fordi båndbredden lokalt vil være raskere enn nettlinja) og vil fortsatt være raskere enn dårlig signal.

 

Har ikke personlig erfaring med dem, men har inntrykk av at de fungerer rimelig lett og effektivt. Sett den på et sted den der mottar god styrke og du er more or less i boks.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som har erfaringer med Wifi Boostere/Extendere?

 

Har routeren i en ende av huset, mens terassen er i andre enden. Hadde vært greit å få signal ut der. Forslag?(Annet enn å flytte routeren).

 

Har god erfaring med ASUS EA-N66 som ren "klient" (Wi-Fi til kabel) og repeater på 5 GHz (Wi-Fi til Wi-Fi). Jeg får i praksis kun 50% av "uplinkens" throughput mot ruteren når jeg benytter repeater-funksjonen.

 

Til forskjell fra en del andre produkter funker den også som klient samtidig som den er satt opp som repeater - bra til mitt bruksområde. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...