Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer etter bytte av harddisk


Anbefalte innlegg

For en stund tilbake sluttet harddisken (D:) å fungere, og fikk byttet den hos Mamoz. Men etter at jeg fikk ny disk (F:), har jeg hatt problemer med å installere og avinstallere programmer som var lagret på den forrige disken. Når jeg prøver og avinstallere programmer som var på den gamle disken får jeg denne feilmeldingen:

"Error 1324. The path Program Files (x86) [en mappe i den den gamle (D:) disken] contains an invalid character"

Jeg får også feilmelding når jeg prøver å f.eks oppdatere Java, så av den grunn greier jeg ikke å benytte meg av tjenester som bruker Java, f.eks nettbank.

 

Jeg har en SSD på 64gb som ikke har vært skiftet, og den nye disken er en vanlig 1TB HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har altså en Windows-installasjon som er vant til å se en D:-disk, men denne er ikke der lengre?

(Du hadde installert programmer på D: . osv.?)

 

Da ville jeg nok ha reinstallert Windows, tror jeg.

Det er nok mulig at du kan fjerne alle spor av referanser til D: ved en blanding av manuelt arbeid og spesielle programmer, men det kan ta tid.

 

Kanskje Revo Uninstaller kan hjelpe deg med å fjerne ting som egentlig allerede er fjernet (i og med at disken ikke er der lenger) ?

Lenke til kommentar

 

Da ville jeg nok ha reinstallert Windows, tror jeg.

Det er nok mulig at du kan fjerne alle spor av referanser til D: ved en blanding av manuelt arbeid og spesielle programmer, men det kan ta tid.

 

 

Å herre, jeg gidder ikke å reinstallere Windows. Da får jeg heller levere tilbake PCn til Mamoz, og få de til å gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...