Gå til innhold

Oppgradere GPU fra GTX580 til?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Er i tankefasen om å oppgradere skjermkortet mitt til spill som kommer ut året her, type BF4, Assassins creed osv.

 

Har GTX580 per dags dato, og lurer på om folk har noen tanker om hvilket kort som burde holde en god stund framover, som heller ikke skal koste skjorta. Evt om 580 kan takle type spill som nevnt over?

 

Generelle speccs er;

i5 2500k på standard ghz (ikke klokka, dno hvordan jeg gjør det)

8gig RAM

1200w PSU

GTX 580

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et 580 vil takle alle de spillene du nevner, progresjonen i ytelse per krone har ikke tatt kjempesteg de siste åra.

 

580 er fremdeles et kjempegodt kort. Jeg ville nok ha trålet nettet etter et til 580 å satt det i SLI. Da burde du ha mere enn nok power en god stund fremover

Gitt at han ikke bryr seg om microstutter eller de andre problemene med SLI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et 580 vil takle alle de spillene du nevner, progresjonen i ytelse per krone har ikke tatt kjempesteg de siste åra.

 

 

Gitt at han ikke bryr seg om microstutter eller de andre problemene med SLI.

Aldri hatt de problemene med mine 660TI. Ikke opplevd hverken screentearing eller microstutter. Eneste problemet jeg har opplevd er at det blir litt varmeproblemer, så man bør investere i flere vifter til kabinettet. Endret av 1982kims
Lenke til kommentar
Hei og hopp! Er i tankefasen om å oppgradere skjermkortet mitt til spill som kommer ut året her, type BF4, Assassins creed osv. Har GTX580 per dags dato, og lurer på om folk har noen tanker om hvilket kort som burde holde en god stund framover, som heller ikke skal koste skjorta. Evt om 580 kan takle type spill som nevnt over? Generelle speccs er; i5 2500k på standard ghz (ikke klokka, dno hvordan jeg gjør det) 8gig RAM 1200w PSU GTX 580

Hei har selv et ASUS 580 GTX og en i7 3820 16MB RAM, nada er overklokket, og jeg har ikke hatt noen traumatiske opplevelser. Spilte Crysis 2 på max uten at det protesterte. Personlig ville ikke jeg kjøpt et kort til. Siden den ikke får utnyttet PCI 3.0.(Om du har det da)

Byttet for 3 uker siden ut prosessor og hovedkort Byttet fra LGA155 til LGA20211, og de to komponentene kostet meg til sammen litt over 3500kr. Skal jo så klart kjøpe et skjermkort som kan utnytte 3.0 til fulle, men da må det jobbes og spares. For det andre, tredje og fjerde side så er jo GTX 580 i SLI formidabelt, så om du går for det, må du gjerne kjøpet mitt.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar

Hei har selv et ASUS 580 GTX og en i7 3820 16MB RAM, nada er overklokket, og jeg har ikke hatt noen traumatiske opplevelser. Spilte Crysis 2 på max uten at det protesterte. Personlig ville ikke jeg kjøpt et kort til. Siden den ikke får utnyttet PCI 3.0.(Om du har det da)

Byttet for 3 uker siden ut prosessor og hovedkort Byttet fra LGA155 til LGA20211, og de to komponentene kostet meg til sammen litt over 3500kr. Skal jo så klart kjøpe et skjermkort som kan utnytte 3.0 til fulle, men da må det jobbes og spares. For det andre, tredje og fjerde side så er jo GTX 580 i SLI formidabelt, så om du går for det, må du gjerne kjøpet mitt.

Ha en fin dag

Det er ingen skjermkort i dag som utnytter PCIe 2.0 til fulle, PCIe 3.0 er stort sett på plass for RAID-kontrollere og andre I/O-kort som krever massse båndbreddde.

580 SLI er forøvrig formidabelt, men det har bare 1.5GB VRAM, og det er noen spill i dag som allerede blir strupet av 1.5GB VRAM på 580 SLI-oppsett.

Videre er 580 del av Fermi-generasjonen, og det er først med Kepler-generasjonen at Nvidia har klart å redusere microstutter fra SLI-oppsett i noen merkbar grad.

Lenke til kommentar

Et 580 vil takle alle de spillene du nevner, progresjonen i ytelse per krone har ikke tatt kjempesteg de siste åra.

 

 

Gitt at han ikke bryr seg om microstutter eller de andre problemene med SLI.

Det siste du hevder om ytelse pr. krone, kan jeg skrive under med gull penn på.

Begynnelsen av 2000 tallet bygde jeg ny maskin sånn ca. hvert annet år, og prisene, ja nesten pinlig å tenke på hva en betalte. Er ganske sikker på at industrien melket(er) oss, med små forbedringer hele tiden. Vel det er nå min konspirasjonsteori. Kan du forresten forklare meg hva som mange mener er så fantastisk med SLI(Koster jo) Hadde 20011 2 MSI GTX 560 ti, men det ble bare rot og dårlige testresultater.

Fik til slutt aller nådigs byttet de butikken(DI) De overtalte meg med å si at 2 560 ytte bedre en 1 580.

Ble nesten, eller det ble ampert, men det er ikke tvil om at de ga meg et dårlig råd. Det er greit, alle gjør feil, men dårlig kundebehandling er jo denne butikkens "varemerke". Eller var det meg?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei og hopp!

 

Er i tankefasen om å oppgradere skjermkortet mitt til spill som kommer ut året her, type BF4, Assassins creed osv.

 

Har GTX580 per dags dato, og lurer på om folk har noen tanker om hvilket kort som burde holde en god stund framover, som heller ikke skal koste skjorta. Evt om 580 kan takle type spill som nevnt over?

 

Generelle speccs er;

i5 2500k på standard ghz (ikke klokka, dno hvordan jeg gjør det)

8gig RAM

1200w PSU

GTX 580

ett Gtx 770 er ikke helt feil om du vil ha en bra oppgradering for ikke alt for mye penger. så slipper du alle problem med SLI. Rett meg om jeg har feil men en gtx 770 yter ca like bra som gtx 580 i SLI om ikke bedre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ville absolutt oppdatert hvis du kjører høye oppløsninger. Hitman absolution, Sleeping dogs o.l. fikk mitt 580 ned på kne i 2560x1440 med en 2700k moderat overklokket.
Det er natt og dag med 780 SC ACX på de nyeste spillene.
Jeg vet ikke om det hadde vært bedre å vente på 8-serien, men det kommer jo alltid noe bedre, så det er en beslutning du må ta selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...