Gå til innhold

[Løst] Tatovering i Tyrkia, Alanya


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i en veldig god stund tenk på tatovering, og hvilken jeg skal ta..

Har da kommet fram til en tatovering, som jeg lenge har sett på!

(Skal ha den på høyre arm, mellom skulder og albuen)

Men nåkk om det.

10. Juli reiser jeg til Alanya, og jeg lurer på om det er noen som har noe formening med det å ta tatovering dær..

Noe jeg lurer på:

 

Infeksjon? Er det lettere å få infeksjon når jeg tar tatovering i utlandet(Tyrkia)?

Noen som vet om/annbefaler noen plasser i Alanya jeg bør/kan dra til for å ta tatovering?

-Hvis det blir tatovering, tar jeg den sikkert så sent som mulig, fordi jeg kan sikkert ikke bade når jeg har den og holde den unna sol?

 

PS: Trenger ingen negative kommentarer angående den type tatovering jeg skal ha, deres mening om det er ikke noe jeg "bryr meg" spesielt om, det er mitt valg, og jeg velger det fordi jeg liker det :)

-Takk på forhånd!

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og samboeren min var i Alanya for et par uker siden, og hun tok tatovering på et sted som heter Backstreet Tattoo. Tatoveringen skulle bestå av en engelsk tekst, og de klarte selvfølgelig å skrive feil. Heldigvis er det noe som er enkelt å rette opp, og den så ellers veldig bra ut.

 

Ja, det er mye lettere å få infeksjon i Tyrkia. Uansett må du gjøre dette på slutten av ferien, da den bør skjermes fra sol og vann i noen uker etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg og samboeren min var i Alanya for et par uker siden, og hun tok tatovering på et sted som heter Backstreet Tattoo. Tatoveringen skulle bestå av en engelsk tekst, og de klarte selvfølgelig å skrive feil. Heldigvis er det noe som er enkelt å rette opp, og den så ellers veldig bra ut.

 

Ja, det er mye lettere å få infeksjon i Tyrkia. Uansett må du gjøre dette på slutten av ferien, da den bør skjermes fra sol og vann i noen uker etterpå.

Hm.. Sjønner!

Er å ta tatovering i Alanya noe jeg ikke bør gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Hvis du er gjerrig og dum, så tar du tættis i syden. Helst på fylla. Om du er smart finner du først ut hva slags type motiv du vil ha, for så å finne en artist som er flink til å tatovere den stilen du liker. Kan være lurt, da en tatovering ikke går av i vask.

Lenke til kommentar

Hvis du er gjerrig og dum, så tar du tættis i syden. Helst på fylla. Om du er smart finner du først ut hva slags type motiv du vil ha, for så å finne en artist som er flink til å tatovere den stilen du liker. Kan være lurt, da en tatovering ikke går av i vask.

 

Hvorfor er han dum? Norge er overpriset på absolutt alt som finnes. Det er mange steder i Tyrkia som klarer å fikse like gode tatoveringer som de gjør i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Da var det bare å finne den riktige tatovøren. Du skrev jo selv at selv at du og dama hadde failet på dette, da hun tok sin tatovering på Backstreet Boys Tattoo.

 

Enig i overprisingen, men det er et generelt problem her til lands.

Lenke til kommentar

Hvis du er gjerrig og dum, så tar du tættis i syden. Helst på fylla. Om du er smart finner du først ut hva slags type motiv du vil ha, for så å finne en artist som er flink til å tatovere den stilen du liker. Kan være lurt, da en tatovering ikke går av i vask.

Sjønner ikke hva du mener med dum, men gjerrig... kanskje!

Hvis du mener jeg er gjerrig fordi jeg vil ta i syden siden det er billigere, ja kanskje.. Jeg er lærlig, og har ikke akuratt mye penger..

Men hvorfor "helst på fylla"?

Lenke til kommentar

Ironi...

 

Men jeg har hørt skrekkhistorier om folk som har fått tatto feil sted, feil skrevet osv i utlandet. Hvis du skal ha noe VELDIG simpelt som en liten tekst hadde jeg tatt det i tyrkia. men ikke noe fancy greier

Hva med hvis det skal være tribal?

vanlig tribal, eller drage tribal?(trenger ikke høre noen nevative kommentarer om denne typen tatovering)

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Jeg bruker heller litt mer penger på å tatovere på meg noe som jeg skal ha resten av livet, enn å betale litt mindre for en eventuelt dårligere tattoo. Men det er meg da!

Lenke til kommentar

Tatt tatovering i Alanya, og kjenner flere som har tatt der. Det går helt fint så lenge du ikke går i en eller annen bakgate og gjør det i kjelleren der.

Vi brukte Medusa, som ligger ved havnområdet. Det er alt utstyret sterilt, artistene er flinke og de hjelper deg med alt du lurer på. Har ikke opplevd feil heller, og får gratis touchup av fargen når den falmer.

 

Ta det på slutten av ferien, hold deg unna solen og smør den med krem.

Lenke til kommentar

Tatt tatovering i Alanya, og kjenner flere som har tatt der. Det går helt fint så lenge du ikke går i en eller annen bakgate og gjør det i kjelleren der.

Vi brukte Medusa, som ligger ved havnområdet. Det er alt utstyret sterilt, artistene er flinke og de hjelper deg med alt du lurer på. Har ikke opplevd feil heller, og får gratis touchup av fargen når den falmer.

 

Ta det på slutten av ferien, hold deg unna solen og smør den med krem.

Er touchup det samme som "påfyll"?

Hva er det poenget med gratis påfyll når jeg skal ta det på slutten? :)

Også en ting, får jeg krem dær jeg tar tatoveringen eller må jeg kjøpe på apotek ellernoe?

EDIT: En ting jeg lurer på: Er det dumt hvis jeg f.eks tar tribal på øverste del av arma i Alanya, og bygger på den senere i Norge?

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar

Det er ikkje meir overprisa enn me er overbetalt her i Norge.

 

Når det er noko du skal ha på kroppen resten av livet ville eg ikkje gått til første og billigaste sjappe i Tyrkia. Då ville eg heller lagt nokre kroner ned i det og funnet ein artist med godt rykte her i Norge, evntuelt Tyrkia.

Lenke til kommentar

Er touchup det samme som "påfyll"?

Hva er det poenget med gratis påfyll når jeg skal ta det på slutten? :)

Også en ting, får jeg krem dær jeg tar tatoveringen eller må jeg kjøpe på apotek ellernoe?

 

Jeg mente hvis du reiser ned igjen etter et par år :)

Du kan kjøpe hos dem eller på apoteket.

Lenke til kommentar

Jeg mente hvis du reiser ned igjen etter et par år :)

Du kan kjøpe hos dem eller på apoteket.

Åjaa, okei! :)

Når var det du tok tatovering på Medusa?

Ser en som skreiv på en annet forum:

[quote name=Brothers Body Art - Tattoo & Piercing

Av Daniel Borg den 28/06/2010 - 14:46]Husk at selv om tattoosstudiet heter det samme år etter år, er det langt fra sikkert at tattooartistene er de samme. Har sett at mange anbefaler Medusa på det varmeste, mens artistene som er årsaken til de varme anbefalingene har flyttet til Brothers Body Art (Kadir og Alaaddin Öner).

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar

Er det vondt når de fyller inn i tatoveringen?

Jeg ser hær:

Rett etter 5:04)

Det ser ut som de bare "fargelegger" den.. Må det ikke inn i huden? Hvorfor begynner han da ikke å blø?

-Leste akuratt en som sa på et forum: "Husk å vaksinere mot hepatitt B" .. Må jeg gjøre det? :ohmy:

 

Det er ikke alle som blør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...