Gå til innhold

Hvorfor viser illustrasjonsbilder av mobiltjenester alltid en iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden iPhone på toppen av så å si samtlige salgslister, så er det egentlig ikke så merkelig. Eller skummelt. Eller veldig Wikileaks-blekende.

 

Men hvis du faktisk mener disse spørsmålene seriøst, noe jeg må anta at du gjør, så kan vi ta det punktvis!

 

Snikreklame? Tvilsomt, men hva vet jeg? Kanskje.

Er media kjøpt og betalt av Apple? Ville ikke dette blitt snikreklame...?

Øyner vi en korrupsjonsskandale som får Wikileaks til å blekne i forhold? Haha, tøysegutt.

Det er iallfall ikke tvil om at det foregår noe skummelt. Jo. Det er i absolutt alle fall tvil om dette.

Lenke til kommentar

Synest dette er litt merkelig sjølv også.

 

I tillegg så har nesten alle stereoanlegg som du kan kjøpe i dag ein slik stygg dokkingstasjon som kun passer på eldre iphone/ipod.

 

 

Men grunnen til det?

Ja det er nok at nesten alle som jobber med design og reklame bruker Mac som arbeidsverktøy. Sidan dei alt har eit apple produkt så kjøper dei også gjerne andre apple dingsar også.

Dei fleste eg kjenner som jobber med design har svært begrensa med teknisk innsikt.

 

Så ikkje berre er reklameprodusentane vant til å assosiere iphone med mobiltelefon, men det er også gjerne iphone dei har tilgjengelig når illustrasjonsbiletet skal takast.

 

 

Var det ikkje berre nokre år sidan det kom ut ein reklameplakat for ei Microsoft tjeneste der det var avbilda ein Mac Air eller noke slikt? Det viste seg at sjølv Microsoft sine eigne reklamefolk helst jobba på Mac.

Lenke til kommentar

Jeg må jo bare nevne at i det siste så har jeg faktisk sett en del steder der det har vært diverse modeller som illustrasjon.

 

Jeg tror at en viktig faktor er at designet til Apple generelt er veldig gjennomført og kjennetegnes av mange som noe ekslusivt. Husk at lenge så har ogås iPhone vært det store innen mobilmarkedet. Jeg ville aldri brukt en iPhone fordi det er ios men designet på mobilen er faktisk ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...