Gå til innhold

Noen som vet om Turmåler/avstandsmåler ?


Anbefalte innlegg

Finnes det en slags dings som kun er laget for og vise hvor langt man har gått ? Noe som er litt billigere en og kjøpe en gps ? Eller finnes det bare på gps kanskje ? Og kan man bruke bil gps til dette ? Putte den i sekken og tusle, har ikke peiling på dette med gps egentlig og er vanskelig og regne ut dette via kart siden det blir jo litt over/under/rundt osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en skritt-teller som heter Fitbit One. Den koster litt men den er verdt det om målet er å gå X antall skritt, X antall høydeenheter eller forbrenne X kalorier per dag.

 

Vil egentlig bare vite hvor langt jeg har gått i fjellet i løpet av en 4 døgn`s telt tur :p siden normale`n er og sitte her og skrive så da er det litt gøy og se hvor langt jeg har gått osv :p

Lenke til kommentar

Telefonen trenger ikke nett, bare GPS-signal for å logge.

 

Jeg vil nok tro at batterier vil være et problem om du ikke får ladet på 4 dager, både for mobil og bilgps.

 

Jeg kjenner ikke så godt til nyere tur-gps, men jeg vil tro disse varer lengre og evt har mulighet for utskiftbare batterier.

Denne har 25 timer og utskiftbare batterier:

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/gps-til-friluftsliv-sykkel-og-golf/GARETREX20/garmin-etrex-20-gps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...