Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alvorlig feil med bilen "HJELP"


Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 1.8T 1996 mod.

Idag imens jeg kjørte trykket jeg litt ekstra på i en forbikjøring. Turtallet kom vell på 5000 i andregir. Girer opp til 4 og kjører normalt et par hundre meter, plutselig føles det ut som har punktert ettersom hele bilen begynte å riste.

Stoppet sjekka alle hjulene alt ok. Prøver å starte bilen så høres det ut som en påhengsmotor som prøver å starte. Den ville ikke gå i det hele tatt. Om den startet ristet det helt vanvittig og laget en ekkel durelyd nesten lik båtmotorer..

 

Jeg har sjekket pluggene, alle er i god stand der.

 

Hva er feilen? Eller kan gjøre at det blir slik..

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt scoda med en tennplugg "eksplodert". Altså porselenet sprakk. Hadde da omtrent to mil med kjøring hjem. Da hørtes bilen ut som en skikkelig Harley Davidson og det luktet drivstoff via klimaanlegget. Tviler på at det er dette du opplever.

 

Rister det mer om du gir på gass i fri?

Lenke til kommentar

Tenner motoren på alle sylindre? Kanskje trøbbel med en coil.

Er ikke noe bilkyndig.. så kom ikke på å sjekke om den tenner på alle sylindre.

Hvordan merker om den tenner på alle eller ikke?

Bilen står over halvtime unna så har ikke mulighet å sjekke noe før mandag.. trenger bare vite hva eventuelt må bytte som er galt for å finne pris.. "Student.."

 

Jeg har kjørt scoda med en tennplugg "eksplodert". Altså porselenet sprakk. Hadde da omtrent to mil med kjøring hjem. Da hørtes bilen ut som en skikkelig Harley Davidson og det luktet drivstoff via klimaanlegget. Tviler på at det er dette du opplever.

 

Rister det mer om du gir på gass i fri?

 

Rister veldig ja. Hadde jeg klart å kjøre hadde jeg kjørt hjem iallefall.. Men alle pluggene er i orden, helt nye. skrudde dem ut for å sjekke, satte til og med inn de gamle for å se om gikk bedre da..

Lenke til kommentar

Hadde akkurat dette problemet på min ford maverick, kjørte fort, slakket av og da jeg ga gass igjen. ristet det og holdt på slik til jeg giret ned. De byttet coil på verkstedet, men sa at det kunne være noe med retur av avgasser i innsprøytingen.

Det skjedde 4-5 ganger og etter de byttet coil har jeg ikke merket noe mer til dette. Min bil har en coil til hver av tennpluggene.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat dette problemet på min ford maverick, kjørte fort, slakket av og da jeg ga gass igjen. ristet det og holdt på slik til jeg giret ned. De byttet coil på verkstedet, men sa at det kunne være noe med retur av avgasser i innsprøytingen.

Det skjedde 4-5 ganger og etter de byttet coil har jeg ikke merket noe mer til dette. Min bil har en coil til hver av tennpluggene.

Du kunne heller ikke kjøre etter du hadde slakket farten helt ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...