Gå til innhold

Apocalypse. hvordan skaffe mat?


Anbefalte innlegg

Heppan.

 

 

Samme setting som i The Road, ikke noen planter, ikke noe sollys, hele verden er dekt med et askelingende stoff. Det finnes ikke dyr, og det begynner og bli lite med mat fra før apocalypsen. Ikke noe bensin, ikke noe strøm.

 

 

Hvordan vil du skaffe mat?

 

Jeg ville nok prøvd og få tak i UV lys, og gitt strøm til det via en vannkilde, men det er kansje litt juks.

 

Deretter dyrket noe grønnsaker eller frukt, pluss høner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet i lengden er ikke mat, men energi og varme.

Riktignok vil vannet fortsette å renne en stund, men om sollyset blir borte vil også regne slutte og dermed vil elver osv. gå tomme relativt raskt.

Det vil også bli veldig kaldt ganske raskt, man kan riktignok hugge trær for å fyre, men dette vil ikke holde i lengden da det etterhvert vil bli for kaldt til å være ute.

 

Grønnsaker er vanskelig å dyrke uten sollys eller tilgang til en del strøm.

 

Men, over til mat, så vidt jeg husker er grantrær spislige, dette kan brukes for å tynne ut maten ellers.

Ville også samlet alt spiselig i hagen og området rundt, nylig døde dyr for konservering samt brukt akvarie til å gro antagelig alger. Men hadde nok gitt opp relativt raskt, selv om jeg hadde nok mat, for det er ikke mat som er det største problemet, men varme.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...