Gå til innhold

Oppgradering? Litt generell hjelp om GPU/HK


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål, men først kjapt delene i gaming PCen min:

 

asus p8z68 v Pro

i5 2500k

den svære stygge men deilige noctua vifta

random 8gig crusial ram

Gigabyte gtx 570

 

Skattepengene brenner litt i lomma, og jeg lurer på om det er på tide å bytte ut gtx-570'en for en 770? VIlle dere bytta den ut? Har egentlig ikke noen problemer med skjermkortet, men vil ha vil ha vil ha.

 

I stua har jeg en eldre PC med foxconn x38a hovudkort

http://www.foxconnchannel.com/ProductDetail.aspx?T=motherboard&U=en-us0000355

 

Vil eventuelt mitt gtx 570 kunne settes inn i stue PCen? Tenkte at kortet mitt måtte brukes til noe. Den PCen brukes mest til TV serier og spotify dog.

 

Tilbake til gamer PCen:

I UEFI har jeg tre preset valg for cpu:

eco: som vel er undeklokking

normal: nuff said

perfomance: som da er overklokking

 

etter å ha stilt den fra normal til performance så slo PCen seg av kort tid etter jeg kom inn i windows. Jeg vurderte å overklokke litt for å få litt mer ytelse, men dersom maskinen ikke engang takler en preset, så er det vel farlig? Noen tips her? Har jeg kanskje satt noctuaen på så feil at den ikke kjøler eller noe? Er som dere forstår OC noob.

 

Mye rot og tull i posten min, men jeg feta ut de to primære spørsmålene mine.Tar også gjerne imot tips til hva som kan være årsåken til at litt UEFI oc gikk så galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 770 anbefales ja, ville gått for Asus GeForce GTX 770 DirectCU II OC som jeg selv gjorde.

 

Så sant PSU har strømkontakter nok og det er plass i kabinettet burde det gå.

 

Angående overklokking ville jeg sjekket tempraturene og heller kun låst opp prossoren slik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=_fxXB5iiVS0

 

Ville ikke stilt så mye første omgang, men det er slik man bør gjøre det, sette auto instillinger kan være hovedkortet ikke klarer å beregne hva prosessoren klarer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

GTX 770 anbefales ja, ville gått for Asus GeForce GTX 770 DirectCU II OC som jeg selv gjorde.

 

Så sant PSU har strømkontakter nok og det er plass i kabinettet burde det gå.

 

Angående overklokking ville jeg sjekket tempraturene og heller kun låst opp prossoren slik:

 

http://www.youtube.c...h?v=_fxXB5iiVS0

 

Ville ikke stilt så mye første omgang, men det er slik man bør gjøre det, sette auto instillinger kan være hovedkortet ikke klarer å beregne hva prosessoren klarer.

 

takk for svar og video :) Skal nok teste litt ut i kveld. Jeg hadde tenkt å gå for evga sitt 770 sc kort. Leste en del bra om det, men kan ikke tenke meg det er så veldig stor forskjell på de forskjellige 770 2gig kortene.

 

Og så lenge det er plass i kabinettet, og nok strømuttak fra psu, så sklir 570'en rett i stue PCen?

Lenke til kommentar

I følge produsenten nvidia:

 

Thermal and Power Specs

Maximum GPU Temperature (in C):

97 C

Maximum Graphics Card Power (W):

219 W

Minimum System Power Requirement (W)4:

550 W

Supplementary Power Connectors4:

Two 6-pin

 

Nå vil jeg helst anbefale å holde seg innenfor de verdiene, problemet er det finnes bilige strømforsyninger f.eks Advance og Qtec som ikke akkurat holder hva produsenten lover.

Lenke til kommentar

I følge produsenten nvidia:

 

Thermal and Power Specs

Maximum GPU Temperature (in C):

97 C

Maximum Graphics Card Power (W):

219 W

Minimum System Power Requirement (W)4:

550 W

Supplementary Power Connectors4:

Two 6-pin

 

Nå vil jeg helst anbefale å holde seg innenfor de verdiene, problemet er det finnes bilige strømforsyninger f.eks Advance og Qtec som ikke akkurat holder hva produsenten lover.

 

aha. takk igjen! Jeg aner ikke hva som sitter i stue PCen. Jeg får åpne opp og se hva som lurker inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...