Gå til innhold

[Løst] Socket 1150/ EK EK-KIT H3O 240 HFX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, greit å vite. Ble også anbefalt å se på settene som Techbay har satt sammen.

Kjører foreløpig luftkjøling på maskinen der jeg har SLi, så det kan være mer aktuelt å kjøle RAM eller HDD som nummer 3(?).

 

Har sett på TechBay HighPerformance vannkjølingsett, 2x120-60 siden jeg ønsker meg et pent oppsett i stuen og har utfordringer med høy temperatur/litt dårlig ventilasjon.

 

Denne maskinen inneholder foreløpig:

 

GPU:

Gainward GeForce GTX 770 4GB Phantom

 

MB:

Asus Maximus VI Extreme

 

Minne/RAM:

Kingston HyperX Beast DDR3-2400 32GB (4x8GB) CL11

 

CPU:

Intel Core i7 4770K

Finnes bracket til socket 1150?

 

Kabinett:

Corsair Obsidian Series 900D - Bestilt

Kabinettet er stort - trenger kanskje ekstra slange til et ferdig sett?

 

C-drive:

OCZ Vector 256 GB

 

Vifter:

Corsair SP120 PWM Quiet Edition Dual Pack - Bestilt 2 stk

Noctua NF-P12-1300 - Har 2 stk + 2 andre Noctua vifter fra før

 

Viftestyring/kontrollpanel:

Har to stk fra før, men synes denne ser tøff ut sammen med dette?

 

PSU:

Corsair 750TX

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar

Alle socket 115X har samme feste, så det er ikke noe problem. SSD trenger ikke kjøling. Å vannkjøle ram'en er mere en gimmick som legger til en restriktiv vannblokk.

Så lenge du har kabinettvifter som gir litt airflow er det ikke noe problem.

3 meter slange er rikelig, selv i et 900D.

Den Aquacomputer controlleren er helt rå, men overkill så det holder. Du klarer deg fint med en viftekontroller til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar

Om du vil ha en viftekontroller med litt ekstra funksjonalitet som temperaturmuligheter, trinnløs turtallsregulering osv anbefaler jeg Lamptron CW611 fra Techbay. Har brukt den i to måneder nå, meget fornøyd! :)

 

Takk for tipset! Men hvis jeg skal bruke denne trenger jeg kanskje noe tilbehør for å måle temperatur/vanngjennomstrømning?

Lenke til kommentar

Alle socket 115X har samme feste, så det er ikke noe problem. SSD trenger ikke kjøling. Å vannkjøle ram'en er mere en gimmick som legger til en restriktiv vannblokk.

Så lenge du har kabinettvifter som gir litt airflow er det ikke noe problem.

3 meter slange er rikelig, selv i et 900D.

Den Aquacomputer controlleren er helt rå, men overkill så det holder. Du klarer deg fint med en viftekontroller til en brøkdel av prisen.

 

Ok takk! Da kan jeg nok bruke en av de viftekontrollerene jeg har fra før og heller bruke restbudsjett på noe annet :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...