Gå til innhold

Mandag får Norge den kontroversielle cookie-loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge etter en diskusjon har blitt endelig, ingenting har skjedd. Mange PCer er ufortalt hva som egentlig skjer.

Gamers har lite med avgjørelser på regjeringsstørrelse å gjør.

De vil bare "Game" til deres tilværelse er skapt til noe annet.

"Gamers" styrer mye av utenlands økonomi, og dettee kommer ikke til å substitere i lengdgen, egentlig bare mer.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Bryr personlig meg ikke så veldig mye om den loven. Den er jo i seg selv vel og bra, men hos meg spiller den ingen rolle, da jeg har skrudd av cookies i Chromium og bruker Click&Clean.

 

hva er loven egentlig?

 

Den såkalte «cookies»-loven som ble innført i juli 2013 påbyr alle norske nettsider som bruker informasjonskapsler (cookies) å informere brukerne om det. I ekomloven heter det seg:

 

§ 2-7 b. Bruk av informasjonskapsler/cookies

 

Lagring av opplysninger i brukers kommunikasjonsutstyr, eller å skaffe seg adgang til slike, er ikke tillatt uten at brukeren er informert om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen, hvem som behandler opplysningene, og har samtykket til dette. Første punktum er ikke til hinder for teknisk lagring av eller adgang til opplysninger:

 

1. utelukkende for det formål å overføre kommunikasjon i et elektronisk kommunikasjonsnett

2. som er nødvendig for å levere en informasjonssamfunnstjeneste etter brukerens uttrykkelige forespørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...