Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det høyttaler på fronten? Greier ikke se på noen bilder at det er det. Må være mulig å bruke den som en håndholdt tlf og ikke være avhengig av headset om jeg skal vurdere den.

Multitasking? Er blitt veldig glad i multitaskmuligheten på Note2. Det må også på plass før evt kjøp for min del.

Ikke flashlys? Synd. Bruker lommelyktfunksjonen veldig ofte.

 

Lenke til kommentar

Zoomet opp bildene på Sony sin side om Ultra. Både i toppen vises spalte for høyttaler og i bunnen spalte for mikrofon, just som den vanlige Z tlf. Altså kan en tydeligvis føre vanlig samtale med Ultra til kinnet.

 

Sony har nederst på alle Z en fast tastelinje : Venstre= Tilbake - Midten= Hjem - Høyre= Oppgave.

I siste tast Oppgave vises det miniatyrer av samtlige åpne programmer, og da er det bare å vandre fritt mellom alt som er åpent. På oppgave-tasten kan en også lukke alle åpne programmer. Dette er en særdeles nyttig tast for meg iallefall, som kan sitte med flere oppgaver samtidig. Altså multitasking i ordets rette forstand.

 

Nei, det virker som fotolys er utelatt på denne, jeg selv bruker lommelykt på Z som en nyttig funksjon.

Men i nøden så har en jo en stor lyssterk skjerm som kan være til hjelp..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zoomet opp bildene på Sony sin side om Ultra. Både i toppen vises spalte for høyttaler og i bunnen spalte for mikrofon, just som den vanlige Z tlf. Altså kan en tydeligvis føre vanlig samtale med Ultra til kinnet.

 

Sony har nederst på alle Z en fast tastelinje : Venstre= Tilbake - Midten= Hjem - Høyre= Oppgave.

I siste tast Oppgave vises det miniatyrer av samtlige åpne programmer, og da er det bare å vandre fritt mellom alt som er åpent. På oppgave-tasten kan en også lukke alle åpne programmer. Dette er en særdeles nyttig tast for meg iallefall, som kan sitte med flere oppgaver samtidig. Altså multitasking i ordets rette forstand.

 

Nei, det virker som fotolys er utelatt på denne, jeg selv bruker lommelykt på Z som en nyttig funksjon.

Men i nøden så har en jo en stor lyssterk skjerm som kan være til hjelp..

 

Det var et særdeles godt svar. Takk for det.

Men angående multitask så mener jeg det å kunne ha 2 programmer åpne på skjermen samtidig. Jeg har blitt veldig avhengig av det.det å kunne ha et pdf dok åpent samtidig som feks nettleseren og selv bestemme hvor stor plass den enkelte app skal ha på skjermen er veldig nyttig i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

Beklager liten misforståelse thomasdenstore.

Det du mener er delt skjerm - ikke multitasking (se nedenfor)

 

Samsung har i android-os ver 4.1.2 laget en overlagsmeny i sitt TouchWiz som gir tilgang til delt skjermbilder som samtidig kan vise 2 forskjellige program. Dette TouchWiz overlaget er så langt tydeligvis tilgjengelig for Samsung sine tablets Galaxy Note 10.1 og Note 2.

Kilde jeg brukte er: android.stackexchange.com og forumet Android Enthusiast.

 

Fra Wikipedia:

 

""" Multitasking er et begrep som brukes når det tilsynelatende er mer enn én handling som utføres på en gang.

 

Multitasking bygger på det faktum at I/O-operasjoner tar lang tid, og at i stedet for å vente kan en kjøre andre programmer på CPU-en. Mens et program venter på overføring av data fra for eksempel harddisk, kan et annet kjøre på CPU-en. Med flere prosesser, og eventuelt tråder, inne i minnet samtidig kan en oppnå en meget effektiv utnyttelse av CPU. På de vanligste morderne interaktive operativsystemene skjer byttene mellom prosessene så ofte at brukeren oppfatter det som at alle kjører samtidig. """

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Au au, for en pris... :-(

 

http://www.dustinhom...risguide.tek.no

 

Jeg vil nok anta at prisen blir satt noe høyere enn Z tlf. I introduksjonsfasen kan vi kanskje få de rimeligste til ca +- 6.000 kr, etter halvt-års tid så har vi kanskje priser omkring 5>5.500 kr.

 

Det ser ut til at Deal foreløpig har en stipulert pris på ca kr 5.900,-

 

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=1276%2D1220

Lenke til kommentar

Bedre føre var - eller kanskje for å unngå leveringsproblemer tilsvarende det Sony har på Z tablet.

Iallefall så er Ultra bestilt fra:

 

http://www.komplett....BE-9D52E5984D4D

 

Ikke pr. dato billigst, men Komplett sitt finansieringstilbud der hver får sin kredittramme, så hadde jeg rimelig plass der til også denne ordren.

Og leveringstrygghet her er jo å være blandt de første til mølla, samt at ingen betalingsrutiner blir iverksatt før levering er skjedd.

 

Oppdatert: Ser på Komplett-linken ovenfor at d.d. (31.07) så har følgende kommet til:

 

Ubekreftet leveringsdato 13.august for 42 stk.

Endret av almeli
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Uke 33 synes å bli spanande.

Komplett har fortsatt ubekreftet levering 13.august, og har også redusert prisen nesten 10%.

Så nå viser Prisjakt at den store røkkla av leverandører ligger og kiver på priser fra ca 5.800kr.

 

Ellers så har både Multicom og Expansys angitt at Krusell Malmö FlipCover er klar i uke 33.

Endret av almeli
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...