Gå til innhold

Skyte langt med pil&bue


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Irriterer meg en del at man må gå relativt nærme for å treffe, så hvis man er akkurat på millimeteren for langt unna og ser at pila skal treffe så skjer det ikke noe..

 

Noen som vet om det finnes en mods eller en innstilling jeg kan bruke til å endre på dette?

 

edit: til skyrim altså

Endret av flowerpot
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skrevet

Å legge til den linjen i ini-filen fungerer godt, og du trenger kun å gjøre det én gang (gitt at filen ikke blir erstattet ved ett eller annet tidspunkt).

 

For å sørge for at pilene går dit siktet faktisk er kan du legge til noen flere linjer:

[Combat]

fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0

fMagnetismLookingMult=0.0

f1PArrowTiltUpAngle=0.7

f3PArrowTiltUpAngle=0.7

f1PBoltTiltUpAngle=0.7

f3PBoltTiltUpAngle=0.7

[Actor]

fVisibleNavmeshMoveDist=12288.0000

 

-Deluze

Skrevet

Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre.

Skrevet

Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre.

 

Er jo et RPG (light). Terningkast i bakgrunnen på alt.

Skrevet

Hadde det vært terningkast i bakgrunnen på alt i Skyrim, da ville ikke alle slag med et sverd som en ser treffer, faktisk ha truffet. Det var slik i Morrowind though. Man kunne se at sverdet traff, men gjorde ingen skade. Slik er det ikke i Skyrim.

Skrevet

Å legge til den linjen i ini-filen fungerer godt, og du trenger kun å gjøre det én gang (gitt at filen ikke blir erstattet ved ett eller annet tidspunkt).

 

For å sørge for at pilene går dit siktet faktisk er kan du legge til noen flere linjer:

 

 

-Deluze

 

Nå døde akkurat min trofaste eksterne WD3200JB disk med steam mappa og nexus på, men håper jeg får tasta dette til neste helg!

 

Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre.

 

Hadde vært kult om vind, regn og snø osv hadde påvirket prosjektilbanen da. Hadde vært rått å kunne "skru" pilen midt i planeten på en eller annen monster i skikkelig storm med vindkast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...