Gå til innhold

GTX Titan vs Ares 2


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe nytt skjermkort, og har sett litt på Asus' sitt Titan kort til 7200,-

Men fant i dag ut at Dustin selger Ares 2 for 7500,-

 

hvordan stiller disse to kortene seg opp mot hverandre?

 

Vet jo at Titan kjører på singel gpu mens Ares kjører med dobbel.

Hvor mye har dette å si?

 

Hvilket kort vil yte best i fps spill som battlefield 3-4, cod, Metro, Crysis etc..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye problemer vil jeg oppdage med dual gpu nå for tiden? Har ikke produsentene jobbet med å få gode drivere på den fronten?

 

Ser jo utifra tester at Ares knuser jo Titan i ytelse og fps i spill..

 

Så ytelsesmessig virker jo Ares mye sterkere enn Titan, men hvilke problemer vil jeg merke som bruker? Noe jeg kommer til å irritere meg grønn over? Noe som garantert dukker opp eller bare "kan" komme?

Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket i5 2500K, men har planer om å skaffe en i7 4770k etterhvert :)

 

 

 

Viss du har tenkt å spille så klarer du ikke å utnytte titan kortet fullt ut. Ingen av de som har bedre CPUer her på forumet klarer å utnyttet skjermkortet i spill.

 

 

Så viss du skal ha skjermkortet til noe annet enn spill og størst e-penis så gå for 780 du ;)

Lenke til kommentar

Kurio, les litt mer før du kommer med sånne påstander er du snill.

 

http://www.pcper.com...formance-Tes-12

 

Gratulerer med å finne en 2 måneders test! Tenker du er stolt! Det finnes forsatt ingen stabile drivere til 700-serien til nVidia. La meg si det slik, Ares 2 har en bedre kjøleløsning. Kortet ser bedre ut. Bedre drivere. Større overklokkingsmuligheter. Vil være bedre på høyere oppløsninger!

Lenke til kommentar

Dual GPU i et skjermkort funker ikke så bra. SLI/CFX med to skjermkort funker en god del bedre. Av Titan og Ares 2 hadde jeg valgt Titan. Ares 2 er et limited edition kort, og er i grunnen rettet mot samlere. Men om jeg var deg hadde jeg heller valgt 780 isteden for Titan. Tror Titan rett og slett blir overkill på bare en skjerm.

Lenke til kommentar

Du kan oppleve slike "glitcher" når du spiller:

 

runt.jpg

 

AMD driver uansett kontinuerlig å jobber for å forbedre driverne til CFx så hvorvidt dette fortsatt er et stort problem vet jeg ikke. Jeg kjører CrossFire selv, da med to stykk 5850 og jeg aldri opplevd noen store sjenerende feil når jeg har spilt noe som helst. Jeg tror folk her gjenforteller ting de har lest hos grafikkhorer som bare leter etter feil.

 

Det er to ukers returrett på ting du kjøper på nettet - kjøp den og send den tilbake hvis problemet er sjenerende

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Gratulerer med å finne en 2 måneders test! Tenker du er stolt! Det finnes forsatt ingen stabile drivere til 700-serien til nVidia. La meg si det slik, Ares 2 har en bedre kjøleløsning. Kortet ser bedre ut. Bedre drivere. Større overklokkingsmuligheter. Vil være bedre på høyere oppløsninger!

 

:wallbash:

 

Crossfire er per i dag ikke noe god løsning

Systemet de testet med trakk 900W fra veggen

Bedre drivere?

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379742

 

For å si det slik: Skal man absolutt ha en dual gpu løsning så er det mer fornuftig med 2x GTX 670 SLI til totalt 5000 kr.

 

Aller helst: ett GTX 780, evt 2x etterhvert om man føler behov for det.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Multi GPU generelt er ikke noe og gå for ;) jeg ville gått for ett GTX780 best bang for the bucket i forhold til ytelse. ;-) har selv kjørt både 2-3 GPU'r og jeg må si att ikke noe som er bedre en og kjøre Singel GPU ;) dette gjelder ikke bare Nvidia men også AMD :)

 

Edit: men skal du kjøre høye oppløsninger osv så er det jo kjekt med det lille ekstra da ;)

Endret av Extreme-Z-2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å oppdatere "forespørselen" min litt, så er også det kortet som vil "vare lengst" jeg er litt ute etter.

Jeg ønsker å vente lengst mulig med å måtte kjøpe nytt kort for å oppdatere maskinen igjen.

 

Vil ikke da Titan klare å holde koken litt lengre frem i tid enn 780? med tanke på hvor mye spill krever nå og hvor mye de kommer til å kreve de neste årene.

 

Selvfølgelig vanskelig å si noe om, men håper dere skjønner litt hva jeg mener.

ingen er vel veldig gira på å bruke over 7000 kroner på et enkelt skjermkort, derfor vil jeg heller bruke litt mer denne gangen og kanskje kunne vente ett eller to år ekstra før det må byttes, enn hva jeg kanskje må hvis jeg går for ett billigere kort.

 

Har for øyeblikket en BenQ XL2420T skjerm som jeg er godt fornøyd med, som har 1920x1080 max oppløsning, så vil nok ikke kjøre med en høyere oppløsning på ganske lang tid, så det er den oppløsningen som vil være gjeldene for kortet jeg kommer til å kjøpe.

Lenke til kommentar

Igjen, GTX 780 :)

 

1920x1080 er "piece of cake", men klart siden du har 120hz så er det greit med et kort som har litt mer å rutte med.

 

GTX Titan er kraftigere, men om det er verdt prisforskjellen for et par fattige fps i ny og ne.. personlig synes jeg ikke det.

 

 

Altfor lang video, men om du hører oppsummeringen hans.. så forstår du hvor jeg kommer fra. Minutt 41:00

http://www.youtube.com/watch?v=HQQdE02jbh4

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...