Gå til innhold

Den lille Core-tråden!


CasterAnd

Anbefalte innlegg

Ronnie Radke fremstår som en totalt dust. Falling in Reverse er forferdelig. Aller klisjeer i post-hardcore/metalcore-sjangeren skrus til 100 og forbi

 

Boys Night Out og The Movielife er/var kult, Vinnie Caruana har fortsatt i det fengende bandet I Am The Avalanche, hvis andre album (Avalanche United) er fengende som fy. The Matches' "Decomposer" er fantastisk, synd at de ikke klarte å følge opp med "A Band In Hope", men de var/har aldri hatt noe post-hardcore i seg hvis jeg husker riktig. Må ta noen gjenlytt snart.

 

De første albumene til Fall Out Boy er ganske ålreite. Men de bommet med Folie a Deux, og gikk på trynet med Save Rock and Roll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er/var kult? Musikken lever vel evig eller? Musikk er uavhengig av tid. Blir som å si at Beethoven ikke er kult i dag bare fordi det er gammelt i 2013.

Decomposer av The Matches ganske så brilliant indeed. Elsker E. Von Dahl Killed The Locals også.

Spitalfield er et annet ordentlig bra punk rock/pop punk band. Stop Doing Bad Things albumet er gjennomført bra.

Lenke til kommentar

Med "er/var" mener jeg at selve bandet ikke eksisterer lenger. De er fortsatt kule, men siden de ikke er et band lenger, slang jeg med fortidsformen. Musikken er bra, bandet er bra i seg selv, men pga de ikke eksisterer lengre mener jeg at det kan være noe misvisende å bruke nåtidsform. Videre kan også ens personlige oppfatning av diverse kulturelle uttrykk og andre interesseområder utvikle seg over tid, og noe som var bra, kan ha utviklet seg til å bli mindre bra. Fall Out Boy var bra, men er det ikke lenger.

 

Relevant? Nei, men alikevel interessant.

 

Fant fram The Matches igjen. Fy f så bra låta My Soft and Deep er (!)

Lenke til kommentar

Fett! :3 Skal virkelig legge til secondsmile i lista mi ^^

 

Sjekk ut Fightstar. Må si jeg er ganske glade i de :3

 

 

 

Vurderer forresten å lage en liste på førstepost med foreslåtte band og sanger, kanskje vi får enda mer aktivitet her ^^ Kanskje litt om core-musikken også? :3

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Det skal mye til for å være bedre enn jonny craig, for han er helt rå på vokalen! En av de beste vokalistene jeg vet om!

 

Liker gamle dance gavin dance bedre enn det nye, men ikke bare på grunn av han. Albumet downtown battle mountain er fantastisk!

 

Damn right! Kunne ikke vært mer enig :)

 

DBM er det beste albumet de har gitt ut. DBM2 også. Konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...