Gå til innhold

Trenger hjelp her.

Night

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en maskin som går meg så inni svarteste heksenatten på nervene. Den har hatt så mye problemer at hvis jeg begynner å skrive om det her ender jeg opp med en post på flere sider, så jeg forkorter dritten til det seneste og mest relevante;

Hadde en MSI KT4 ULTRA, som er sagt å ikke virke bra med Radeon 9700 Pro, som jeg trodde var problemet på det tidspunktet, så jeg kjøpte en MSI K7D Master-L, som viste seg å ikke virke bra med Radeon'en heller, som fikk meg til å tro at Radeon'en hadde problemer, så jeg returnerte K7D'en og ba dem reparere Radeon'en. De returnerte kortet og sa at det ikke var noe i veien med det. Så jeg anskaffet en MSI KT6 DELTA-FISR, og en ny vifte til XP2000+ CPU'en. Men siden Q-Tec ATX 550W Dual Fan strømforsyningen ikke hadde ATX 12v utgang, satt jeg og ventet på at en eller annen tullete nettbutikk skulle få inn de forbannede overgangskablene i tre uker.

Nå når jeg endelig fikk adapterkabelen sitter jeg igjen med en datamaskin som nekter å kjøre CPU viften og har samme grafikkproblem som fra begynnelsen.

Hva i heiteste F er problemet ?

Nedenfor lister jeg spesifikasjonene jeg har hatt og de medfølgende probleme;

Spec 1;

MSI KT4 ULTRA Hovedkort for Socket A

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

En eller annen gammel strømforsyning

Problem; ca. 1/3 cm firkanter stilt opp i rekke og rad med ca. 1 cm mellomrom over hele skjermen. Innimellom mosaikkmønster i gult og grønt med medfølgende maskinstans. Forsvant over ubestemt tid hvis jeg tuklet med voltstyrken til forskjellige komponenter.

Spec 2;

MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A, MP

En eller annen PC2100 DDR RAM eller noe, ettersom K7D'en ikke liker PC3200 RAM

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan

Problem; Samme som før. Fine firkanter over hele skjermen, kun avbrutt av en kunstforestillig i grønt og gult.

Spec 3 (nåværende)

MSI KT6 DELTA-FISR Hovedkort Socket A ;

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan

Stygg ZEPHYR CPU vifte fra www.3dfxcool.no

Problem; Samme som før, men viften starter heller ikke, bare hakker, som om den ikke får nok strøm.

Så spørsmålene mine er;

1;

Er det strøm som mangler?

Hvis ja;

Hva kjøper jeg?

2;

Noen som vil kjøpe hele opplegget?

Stygg svart kabinett med tempmåler, HD-coolere, den stygge lille ATX 12V overgangskabelen og to ZEPHYR CPU vifter følger med.

Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...