Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Takker for alle svar, har bestemt meg for å kjøpe GTX 770.

Når det gjelder RAM, hvis det absolutt er nødvendig, vil noe som dette gå fint?

 

Vil jeg da ta alle 6 RAM-brikkene ut av PC-en, og erstatte dem med dette?

 

Ta heller ut en 2gb og en 1gb og se om det står 1333mhz/1600mhz.... Om de er det trenger du ikke nye brikker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta heller ut en 2gb og en 1gb og se om det står 1333mhz/1600mhz.... Om de er det trenger du ikke nye brikker....

 

Tok ut en av hver, men det sto ikke noe særlig på de.

 

1GB: 1GB 1Rx8 PC-3-8500U-7-10-A0

2GB: 2GB 1Rx8 PC-3-10600U-09-10-B0

Lenke til kommentar
.......DDR3-xxx denotes data transfer rate, and describes raw DDR chips, whereas PC3-xxxx denotes theoretical bandwidth (with the last two digits truncated), and is used to describe assembled DIMMs. Bandwidth is calculated by taking transfers per second and multiplying by eight. This is because DDR3 memory modules transfer data on a bus that is 64 data bits wide, and since a byte comprises 8 bits, this equates to 8 bytes of data per transfer.

 

8500(egentlig 8533, 33 MB/s) = teoretisk båndbredde , peak transfer rate i MB/s

Det kommer man frem til med å gange opp data rate 1066, 67 MT med 8.

1066, 67 MT data rate delt på to = modul MHZ , altså dette er 533mhz brikker/DDR1066 brikke.

 

 

10600(egentlig 10666, 67 MB/) = teoretisk båndbredde , peak transfer rate i MB/s.

Dette er 667mhz brikker/DDR 1333 brikke.

 

U =UDimm ~ Unbuffered

1Rx8 for 1GB modul = En ranke med memory og rank består av 8.stk 128Meg sd ram.

2Rx8 = To ranker og 8 chips.

3 tallet = DDR3

Tallene etter U har nok med cas latency.

 

 

Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.co.uk/forum/276577-28-intel-core-memory-speed-confusion

 

Nå er jo i7 920, socket 1366 på x58 ikke automatisk support hverken for 1333 eller 1600.

For at minnet man installere skal kjøre med 1333/1600 hastighetene istedet for 1066 må man faktisk stille inn dette selv i bios (dvs bruke "overklokk" parametere)

 

Trådstarter , legg merke til innlegget til "thebski" i tråden hos tomshw som forklarer dette veldig godt synes jeg..

 

Så kjøper du f, eks et sett med 3.stk DDR1600mhz brikker og bare bytter ut det du har med de nye vil de faktisk kjøre med saktere speed (om du selv ikke manuelt setter oc parametere i bios).

Nå er jo ikke det så vanskelig å gjøre ,men det bør nevnes , og det finns masse guides på dette. Men jeg ser du har en ferdigbygget pc . Det er ikke gitt at hovedkortet i den har brukerinstillinger i bios slik at dette kan settes manuelt om det er et såkalt OEM motherboard der.

Det må du i såfall sjekke først og fremst.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt dette skjermkortet.

Må jeg ta ut begge mine GT230 når jeg skal sette det ene nye inn?

 

Som sagt tidligere, så er jeg helt elendig når det gjelder PC, og jeg føler jeg ikke har fått et konkret svar når det gjelder RAM-en min.

 

Er det nødvendig for meg å oppgradere? Hvis ja, kan noen linke meg til evt. RAM-brikker jeg burde kjøpe? Skal prøve å oppgi all informasjon som trengs.

Endret av act1oN
Lenke til kommentar

Nei du "må" ikke det (oppgradere ram). Men du kan hente "litt" ytelse med å gjøre noe grep der også.

 

En bra oppgradering du vil merke effekten av er tipset om i allerede innlegg #4. 1) grafikk kort , 2) SSD Drive.

Følg det tipset om nytt skjermkort først og fremst.

Og tenk litt på det med SSD , google litt. Se hva andre sier og mener etter å ha byttet.

Ikke la deg "presse" av noe det vi sier her.

 

Etter dette i innlegg #4 begynte alt pratet om ram , hvor mange hadde meninger om mhz og antall brikker og sånt.

(sporet kanskje ut litt etter det).

Ram kan godt kan være som det er p.t, men det er ikke optimalt vil mange si.

 

Gtx 770 er et kjempebra kort .

Du fjerner begge de gamle skjermkortene ja.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...