Gå til innhold

Nvidia Geforce 660m GTX problemer


liealot

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Jeg har litt problemer med mitt Nvidia geforce 660m gtx. Kjøpte maskinen fra multicom, (i5, 8gb ram) veldig fornøyd med den, bortsett fra at jeg tror enten 660m kortet har noen driverproblemer, eller så er det noe annet.

 

Problemet dukker opp i Dota 2 (og Heroes of Newerth), innimellom fryser det i ca 1 sekund, før det igjen kjører sømløst. Kan det være at driverene er dårlig optimert for disse spillene? Jeg sitter på 100mb fiber, og har aldri problemer med nettet i andre spill eller tilfeller (12 mb/s ftw!).

 

Jeg har prøvd å justere ned grafikken i spillet, og lest om andre som har hatt samme problem, som løste det ved å endre prerendered frames til 0. Det er dessverre ikke ett alternativ i når jeg åpner instillingene mine. Jeg er litt noob på akkurat dette, men hvis det finnes noen programmer etc som kan hjelpe skal jeg nok finne ut av det hvis noen peker meg i riktig retning.

 

Noen andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker de nyeste driverene fra Nvida sine sider. er på jobben nå, så får ikke sjekket PL, men tror ikke dette er problemet, tror dette ville gitt en annen og mer tilfeldig opplevelse.

 

Problemet er som følger: spillet kjører knirkefritt, plutselig (gjerne hvis det skjer mye, dvs når det gjelder) fryser bildet i ett sekund, før alt kjører perfekt igjen. dette skjer kanskje 2-4 ganger per match. kan som du sier ha noe med boostfunksjonen å gjøre, kan man tvinge skjermkortet til maks ytelse på noe sett, eller må jeg overklokke? er generelt ikke så glad i overklokke laptops... (brant den forrige. ops.)

Lenke til kommentar

Hei igjen, byttet tilbake til den gamle driveren, problemet vedvarer.

 

Her er noen pingtest resultater jeg kjørte:

 

82801231.png

82801283.png

82801317.png

82801334.png

82801352.png

 

 

Her er en speedtest: (jepp, jobber i malmö for tiden. nettet her nede er niiice!)

 

2782988076.png

 

Routeren min er en Apple TimeCapsule. Kan jeg utelukke at nettet er problemet, eller finnes det noe mer jeg kan sjekke?

 

edit: glemte pingtesten til oslo, det automatiske valget. De andre er som dere ser litt lenger av gårde.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...