Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Alt for bredt tema - Historie muntlig


Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig tenkt at jeg ikke skulle lage noen tråd her inne fordi jeg ikke ville ha noen problemer med min muntlige eksamen. Jeg er generelt veldig flink til å lage framføringer, men nå sliter jeg litt. Jeg har fått et ark hvor det står hvilke ting jeg må ha med meg på framføringen, og det er så alt for mye.

 

Jeg må

- Velge ut noen sentrale kriger og konflikter og gjøre rede for årsaker og virkninger, samt noen sammenhenger mellom disse (har valgt verdenskrigene og konflikten i Israel, da disse er sentrale innen pensum og samtidig henger sammen).

- Fordype meg i den kalde krigen, hendelsesforløp og årsaker.

- Redegjør for hvilke konsekvenser den hadde for Norge.

 

Hvordan i all verden skal jeg få til dette på ti minutter?

Skal jeg droppe konflikten i Israel, eller 1. vk? Likevel blir det fryktelig lite tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I "hine hårde dage" var det slik at vi hadde et stort pensum til muntlig, som vi risikerte å få spørsmål fra. Kan dette være noe av det samme, at du skal ha fordypet deg i dette på forhånd slik at du kan få spørsmål om enkelte temaer?

Jeg kan få spørsmål fra hele pensum (2 år med historie). Dette er det jeg skal ha på framføringen på ti minutter.

 

En problemstilling har begynt å ta form. Noe a la "hvilke årsaker har gjennom historien vist seg å være betydelige.... etellerannet". , Eneste jeg sliter med er hvordan jeg skal få Norge i den kalde krigen under denne problemstillingen.

 

Jeg forstår ikke hva de tenkte. Jeg skal ha halve vg3-boka i framføring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...