Gå til innhold

Podkast: De ultravoldelige spillene på 90-tallet


Anbefalte innlegg

Wow! Jeg liker looken på det :D Navnet låter kjent men husker ikke å ha spilt det. Det ser stilig ut. Kult at du liker Retro Crew :)

 

He he..kult å se tilbake på de gamle spilla. Tror jeg var 12- 13 år når jeg spilte moonstone for første gang. Episk, siden jeg hadde aldri sett et så brutalt spill før. Den suckling lyden når en stabber en viss fiende i spillet gir meg fremdeles frysninger og jeg tar på hjertet mitt. Skikkelig ekkelt og kult samtidig. :D

Er du intressert i å teste det kan du finne en brukenes versjon her:

http://www.moonstonetavern.co.uk/

Er god dose cult følgere som fremdeles leker med spillet, desverre er licensen eid av Ea....og vi vet hvor mye de liker å lage no nytt.

Anbefaler å kjøpe en usb commodore stick for å få mest ut av det.

Keep retroing

Endret av Bengt Albert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På denne tiden og gjennom nittitallet så var det jo en del politikere og aktivister som var ganske så hysteriske og opportunistiske så jeg syns egentlig at inlegget over ditt var på sin plass. Selvfølgelig er personlige anekdoter verdiløse i en seriøs debatt om spillmediets påvirkningsmuligheter. Jeg deler også din irritasjon over at så mange spillere automatisk går i forsvarsposisjon og bygger stråmenn for harde livet når vold i spill blir debattert, men hva kan man vel egentlig forvente av folk? De gjør det de kan.

Med tanke på diskusjonen som har oppstått på grunn av den ene kommentaren min føler jeg det er viktig å meddele at den er "tongue-in-cheek" og ikke bør tas så forferdelig seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
På denne tiden og gjennom nittitallet så var det jo en del politikere og aktivister som var ganske så hysteriske og opportunistiske så jeg syns egentlig at inlegget over ditt var på sin plass. Selvfølgelig er personlige anekdoter verdiløse i en seriøs debatt om spillmediets påvirkningsmuligheter. Jeg deler også din irritasjon over at så mange spillere automatisk går i forsvarsposisjon og bygger stråmenn for harde livet når vold i spill blir debattert, men hva kan man vel egentlig forvente av folk? De gjør det de kan.
Med tanke på diskusjonen som har oppstått på grunn av den ene kommentaren min føler jeg det er viktig å meddele at den er "tongue-in-cheek" og ikke bør tas så forferdelig seriøst.

 

hehe

Lenke til kommentar

Husker jeg brukte vanvittig mye tid på både Duke 3S og Doom 1/2. Solide gladvoldspill! Spilte også mye Quarantine, som sklir rett inn i samme kategori.http://en.m.wikipedia.org/wiki/Quarantine_(video_game) Følte liksom at det skilte seg litt ut fra mengden da det kom. Skulle bare ønske at det hadde tålt tidens tann, hehe.

 

Vil også slenge meg på bandvogna og støtte Moonstone. Har spilt det så lenge jeg kan huske. Et av de beste spillene på Amiga, og det holder seg bra den dag i dag! Verdt å prøve.

 

Man, av og til savner jeg virkelig de spillene her, der fysikk, realisme og brunfilter ble kasta ut vinduet til fordel for reinspikka underholdning og en solid dose kontrovers!

Endret av Hellreject
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...