Gå til innhold

Leser om og prøver hodetelefoner, men trenger hjelp


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har i løped av det siste året (++) vært på utkikk etter et nytt og godt sett med hodetelefoner. Etter å ha lest og lest og prøvd og prøvd trenger jeg hjelp fra noen som kan mer enn meg.

 

I fjor kjøpte jeg et par med Audio Technica ATH-M50 og var ganske fornøyd, men det er et par ting som gjør at jeg ikke er 100% fornøyd.

1. Jeg bruker hodetelefonen mye ute/på buss og disse ser hveldig klossete ut.(min mening)

2. Noen ganger vil jeg ha skikkelig bass og disse klarer ikke levere den bass opplevelsen jeg ønsker.

 

Har også tatt i bruk et par Bose q15, og brukt disse fram og tilbake til jobb samt. et par flyturer. Her også er det et par ting som gjør at jeg ønsker å oppgradere.

1. Igjen utseende, disse ser veldig business ut, noe som ikke alltid er like kjekt.

2. Igjen, når jeg hører på musikk med mye bass leverer ikke bose nok.

 

Hodetelefoner jeg har prøvd:

 

B&W P5 - Halv fornøyd. Litt ubehagelig å ha på.

Fanny Wang 3000 - alt for stor og ikke den beste lyden.

 

 

Litt ekstra informasjon:

 

Budsjett - 2500 kr

Størrelse - jeg er ganske stor i hodet fra før(61 cm rundt) så alt ser stort ut.

Type - Siden jeg bruker hodetelefoner mye på buss så er nok lukkede beste alternativ.

Bruksområdet- 90% musikk og 10% film

Kilde- Samsung galaxy note 2 med en Fiio e5 forsterker

Musikk type - Jeg hører på det aller meste av musikk, alt fra hip hop og rap til rolig pop og rock.

 

 

Annen info som kan være kjekt å ha med.

 

Ikke bare må hodetelefonene låte godt, de må se bra ut. Et par som låter helt fantastisk er uaktuelt om de ser ut som studiotelefoner. Og et par som ser bra ut, men låter dårlig er også uaktuelt.

 

Om det trengs mer info så svarer jeg fortløpende.

 

På forhånd takk.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Momentum er ikke store, men jeg tror problemet med bassen din er at du ikke har et ordentlig lydkort/forsterker. Kjøp Fiio E07K eller E17, og driv de igjennom USB som et lydkort. Sjekke om det blir bedre :)

 

Kjørt begge hodetelefonene mine gjennom en pioner forsterker så tror nok ikke det er problemet :/

Lenke til kommentar

Du skal ikke være for sikker på at forsterkerdelen til hodetelefonutgangen er av beste kvalitet.

 

Når det er sagt så krever ikke ATH-M50 veldig mye for å drives bra.

 

Hva er det forresten du mener mangler i bassen til ATH-M50? Er det kvaliteten eller mengden bass som er problemet. Jeg syns de har ganske mye bass, men det finnes alltids hodetelefoner med mer og/eller bedre.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no...r-k-518-dj-sort

 

Disse har praktisk talt ikke noe lydlekkasje, har bra bass og er nesten gratis.

 

DIsse er totalt ubrukelige når det kommer til ergonomi. De er vonde å ha på selv for kortere perioder.

 

Til trådstarter kan jeg på det sterkeste anbefale Sennheiser Momentum. Jeg fikk disse levert i dag og de har fantastisk god lyd. På høyde med Sennheiser HD 598 - om ikke enda bedre. Langt bedre enn B&W P5 og Bose Q15 som jeg har prøvd tidligere.

Lenke til kommentar

DIsse er totalt ubrukelige når det kommer til ergonomi. De er vonde å ha på selv for kortere perioder.

 

Til trådstarter kan jeg på det sterkeste anbefale Sennheiser Momentum. Jeg fikk disse levert i dag og de har fantastisk god lyd. På høyde med Sennheiser HD 598 - om ikke enda bedre. Langt bedre enn B&W P5 og Bose Q15 som jeg har prøvd tidligere.

Enkelt å bytte kabel og puter.

Lenke til kommentar
Du skal ikke være for sikker på at forsterkerdelen til hodetelefonutgangen er av beste kvalitet. Når det er sagt så krever ikke ATH-M50 veldig mye for å drives bra. Hva er det forresten du mener mangler i bassen til ATH-M50? Er det kvaliteten eller mengden bass som er problemet. Jeg syns de har ganske mye bass, men det finnes alltids hodetelefoner med mer og/eller bedre.

 

Nei verdenes reneste lyd vil det jo ikke bli. Men nok til å drive bassen i et par hodetelefoner :)

 

Ath-m50 har veldig balansert bass men føler den mangler litt trøkk enkelte ganger. Ellers er det ikke noe noegativt å si om dette paret fra min side.

Lenke til kommentar
Hva kobler du til forsterkeren? Hvis du bruker mobilen/PCen, så kan det være lydkortet.

 

Bruker enten pc'n eller så bruker jeg en cd spiller. (når jeg kobler via forsterkeren vel og merke.) Vrir jeg bassen opp får jeg selvfølgelig økt "trykket" i bassen, men Q15 er virkelig ikke lagd for bass har jeg inntrykk av.

 

Forresten så kobler jeg alltid med optisk kabel.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

DIsse er totalt ubrukelige når det kommer til ergonomi. De er vonde å ha på selv for kortere perioder.

 

Til trådstarter kan jeg på det sterkeste anbefale Sennheiser Momentum. Jeg fikk disse levert i dag og de har fantastisk god lyd. På høyde med Sennheiser HD 598 - om ikke enda bedre. Langt bedre enn B&W P5 og Bose Q15 som jeg har prøvd tidligere.

 

Ja, det er vanskelig å få en slik hodetelefon helt lydtett uten at det er litt klemming, men folk har ulik toleranse for dette, med tanke på at de skulle brukes offentlig. Kanskje verdt å se på noen gode propper.

Lenke til kommentar

Disse har jeg prøvd før, ikke fornøyd i det heletatt. Ubehagelig å bruke etter noen få minutter. Og lydkvaliteten er ikke så bra som noen skal ha det til.

 

Det er vel en grunn til at de er på tilbud. Man får sjelden i både pose og sekk, men AKG har mye bra også. Akkurat disse har jeg ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Ja, det er vanskelig å få en slik hodetelefon helt lydtett uten at det er litt klemming, men folk har ulik toleranse for dette, med tanke på at de skulle brukes offentlig. Kanskje verdt å se på noen gode propper.

 

Trenger ikke være 100% lydtette, dette vil jeg ikke oppnå uansett.

Propper er uaktuelt i mitt tilfelle.

 

Det er vel en grunn til at de er på tilbud. Man får sjelden i både pose og sekk, men AKG har mye bra også. Akkurat disse har jeg ikke prøvd selv.

 

Regner med det. Ja for all del, AKG har veldig mye bra som kan være lurt å se på

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...