Gå til innhold

Hvor var du da?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Heysel tragedien skjedde? - Ikke født

2. Lillehammer ble tildelt OL? -

3. Berlinmuren falt? - Et år før jeg ble født.

4. Scandinavian Star brant? - Måned før jeg ble født..

5. Kong Olav døde? - Hjemme mest sannsynligvis..

6. Norge slo Brasil i VM 1998? - Skrikende foran TVen!

7. 11 september 2001? - Hjemme og så på TV rett før fotballtrening.

8. 22 juli 2011? - På jobb.

Endret av mafsa
Lenke til kommentar

1. Heysel tragedien skjedde? - Var ikke født

2. Lillehammer ble tildelt OL? - Jeg var ett år og husker ingenting.

3. Berlinmuren falt? - Jeg var to år og husker fortsatt ingenting

4. Scandinavian Star brant? - Jeg var tre år og husker ikke hendelsen.

5. Kong Olav døde? - Husker heller ikke denne.

6. Norge slo Brasil i VM 1998? - Var på overnatting hos bestemor og så hele kampen på TV.

7. 11 september 2001? - Var hjemme og fulgte med på nyhetene på ettermiddagen og kvelden.

8. 22 juli 2011? - Hadde fri fra jobb, og var stort sett hjemme hele dagen og fulgte med på nyhetene.

Lenke til kommentar

1. Heysel tragedien skjedde?

2. Lillehammer ble tildelt OL?

3. Berlinmuren falt?

4. Scandinavian Star brant?

5. Kong Olav døde?

6. Norge slo Brasil i VM 1998?

7. 11 september 2001?

8. 22 juli 2011?

 

1. Ikke født

2. Ikke født

3. Ikke født

4. Ikke født

5. Husker ikke, var 5 mnd da, sikkert hjemme og krøp.

6. På Svalbard, hele puben tok av husker jeg.

7. På skolen, kom hjem ca 15.00, modern sa det hadde skjedd noe grusomt borti statene og vi så på nyhetene. Var spesielt..

8.

Hadde akkurat tatt perm på Kolsås base(Bærum for de som ikke vet). Jeg skulle være på basen denne helgen og uka. Kjedet meg så jeg meldte meg som kjørekompis med en MIF-sjåfør opp til Hønefoss og tilbake, ante ikke før senere at vi faktisk passerte Utvika 2 ganger på denne turen.

 

Tilbake på basen, opp på Velferden, surfet litt på nettet rett før jeg skulle spise middag i messa, så på VG at det nettopp hadde eksplodert i Oslo. Jaja tenkte jeg, sikkert bare gassflasker eller noe. Etter middag var det overalt på tv, radio og nett. Måtte på vakt igjen kort tid etter. Husker vi sto i ekstra beredskap, 1-2 helikoptere type Bell fløy over mot retning Utøya, sirener kunne høres godt da vi ikke var så langt unna Bærum sykehus. En del høye folk fra NSM kom kjørende på vei til krisemøte. Husker stemingen den kvelden var temmelig spent da man ennå ikke visste nøyaktig hvem eller hva som var målet...

Lenke til kommentar

1. Heysel tragedien skjedde?

2. Lillehammer ble tildelt OL?

3. Berlinmuren falt?

4. Scandinavian Star brant?

5. Kong Olav døde?

6. Norge slo Brasil i VM 1998?

7. 11 september 2001?

8. 22 juli 2011?

 

1. Ikke født

2. Ikke født

3. Ikke født

4. Ikke født

5. Husker ikke, var 5 mnd da, sikkert hjemme og krøp.

6. På Svalbard, hele puben tok av husker jeg.

7. På skolen, kom hjem ca 15.00, modern sa det hadde skjedd noe grusomt borti statene og vi så på nyhetene. Var spesielt..

8.

Hadde akkurat tatt perm på Kolsås base(Bærum for de som ikke vet). Jeg skulle være på basen denne helgen og uka. Kjedet meg så jeg meldte meg som kjørekompis med en MIF-sjåfør opp til Hønefoss og tilbake, ante ikke før senere at vi faktisk passerte Utvika 2 ganger på denne turen.

 

Tilbake på basen, opp på Velferden, surfet litt på nettet rett før jeg skulle spise middag i messa, så på VG at det nettopp hadde eksplodert i Oslo. Jaja tenkte jeg, sikkert bare gassflasker eller noe. Etter middag var det overalt på tv, radio og nett. Måtte på vakt igjen kort tid etter. Husker vi sto i ekstra beredskap, 1-2 helikoptere type Bell fløy over mot retning Utøya, sirener kunne høres godt da vi ikke var så langt unna Bærum sykehus. En del høye folk fra NSM kom kjørende på vei til krisemøte. Husker stemingen den kvelden var temmelig spent da man ennå ikke visste nøyaktig hvem eller hva som var målet...

 

Litt OT og vet ikke om hva du kan svare men jeg spørr. Hva slags aktivitet er det på Kolsås idag?

 

Spørr siden jeg jo har levd hele livet i Bærum og vant med at det var Nato base der. Men den er nedlagt så er litt nysjerring.

Lenke til kommentar

Litt OT og vet ikke om hva du kan svare men jeg spørr. Hva slags aktivitet er det på Kolsås idag?

Spørr siden jeg jo har levd hele livet i Bærum og vant med at det var Nato base der. Men den er nedlagt så er litt nysjerring.

Når jeg var der 2010/2011 var det iallefall mest FLO(Forsvarets Logistikk Organisasjon) Landkapasiteter, FLO IKT, litt NATO og NSM.

 

Man kan vel si at FLO Landkap er de som invisterer pengene Forsvaret har til rådighet til utrsustning, ny teknologi, kjøretøy, våpen mm. Ellers så er det uthula fjellet Kolsåstoppen fra 1960-tallet fortsatt i bruk, iallefall deler av det. Servere eller noe. Mange som jobber på basen er sivile. Idrettsanlegget der oppe brukes av svømmeklubber, og er tilgjengelig for sivile med avtale. Barnehagen nedfor basen har også egen lekeplass oppfor idrettsanlegget. Ellers er det da folk i førstegangstjeneste eller lærlinger. Det vil si logistikkassistenter, MIF-sjåfører, vaktsoldater. IKT eller Resepsjonist-lærlinger. Mye rart altså :)

Endret av Simonhauan
Lenke til kommentar

Når jeg var der 2010/2011 var det iallefall mest FLO(Forsvarets Logistikk Organisasjon) Landkapasiteter, FLO IKT, litt NATO og NSM.

 

Man kan vel si at FLO Landkap er de som invisterer pengene Forsvaret har til rådighet til utrsustning, ny teknologi, kjøretøy, våpen mm. Ellers så er det uthula fjellet Kolsåstoppen fra 1960-tallet fortsatt i bruk, iallefall deler av det. Servere eller noe. Mange som jobber på basen er sivile. Idrettsanlegget der oppe brukes av svømmeklubber, og er tilgjengelig for sivile med avtale. Barnehagen nedfor basen har også egen lekeplass oppfor idrettsanlegget. Ellers er det da folk i førstegangstjeneste eller lærlinger. Det vil si logistikkassistenter, MIF-sjåfører, vaktsoldater. IKT eller Resepsjonist-lærlinger. Mye rart altså :)

 

Tusen takk skal du ha.

Lenke til kommentar

1. Hjemme, satt og så kampen.

2. I malaysia tror jeg

3. Hjemme foran tven

4. I militæret, havnet midt oppi det, stod vakt for ofrene

5. Hjemme i sofaen, og tenkte, "faen, nå må jeg inn igjen"

6. På en pub

7. På jobb, satt paralysert og så på reportasjer fra CNN

8. Hjemme, pakket til ferie og skulle reise. Ble sittende resten av dagen foran tven med familien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...