Gå til innhold

Posten og service - Russian style.


Ghostrider

Anbefalte innlegg

Jeg skal/skulle returnere en 19-tommer til Komplett, fordi jeg ikke er fornøyd med den.

 

Jeg tar med meg pakken ned på posten, rimelig lang i armene legger jeg pakken på disken, og så begynner morroa.

 

Posten hevder at de ikke kan sende pakken fordi den veier over 25kg, den veier nemlig 28.3kg. Og dersom det var meningen at den skulle returneres så skulle Komplett ha lagt en ferdig utfylt returseddel med skjermen. Hjem igjen, enda lengre armer.

 

Det er greitt at pakken veier over 25kg, men at Komplett skulle ha lagt med returseddel, neppe. Uansett, privatpersoner i Norge KAN IKKE sende pakker som veier mer enn 25kg fikk jeg fortalt.

 

Så tok jeg kontakt med Komplett, og de mente at den skulle kunne sendes uten noe videre trøbbel. Ikke helt uten betenkligheter tuslet jeg ned på postkontoret, og ble høflig men kontant avvist igjen.

 

Så, nå sitter jeg her med en skjerm som jeg ikke vil ha, og får ikke sendt den tilbake.

 

Hvordan i all verden skal man få sendt den da?

 

Bowling for Columbine - episode II, kommer ganske snart til et postkontor nær deg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten mistet jeg all tro på forrige uke.

 

Min filleonkel samler på videoer/DVDer/CDer og bestiller en god del over nett fra bla. USA.

 

Men i det siste er det en del pakker han savner, så han gikk på postkontoret sitt, og lurte på hva som hadde skjedd.

 

Han fikk da svaret: "Å ja. Vi har mistanker om at vi har en utro tjener blant oss, så si fra hvis det er mer som ikke kommer", i et likgyldig tonefall. har man ikke gjort det fra før, benytt budfirma. NÅ forstår jeg ENDA bedre hvordan de klarer å bestå.

 

Apropos skjermen din; du kan ikke få en budbil til å hente den? Budbiler ikke så dyre som man skulle tro, med hundre-200 kroner kommer man ofte langt.

Lenke til kommentar

For norgespakke er det maks 25 kg. Alternativet må vel bli pallelast/gods. Ring nærmeste postterminal/transportsenter eventuellt kundeservice. Der kan de forhåpentligvis hjelpe deg.

 

Alternativet er vel å snakke med komplett.no og få dem til å sende deg en returseddel. De kan sende opptil 35 kg siden dem har avtale med posten.

 

Når det gjelder pakken som er borte må du skrive et skjema for tap av pakke eller noe slikt. Hvis du ikke får hjelp på postkontoret blir du vel nødt til å ringe kundeservice og høre hva de har å si.

 

Telefonnummer til kundeservice er 810 00710.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...