Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Naturfag muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

hei :)

jeg har vært heldig og kommet opp i naturfag muntlig eksamen og skal ha eksamen onsdag 12.6.13.

oppgaven jeg har fått er KARBON og de stikkordene jeg har i oppgave arket er:

karbonatomet, hydrokarbon, egenskaper, fotosyntese, forbrenning, olje, kjemisk lagret energi, miljø, alkohol, karbohydrater, levende organismer.

det er så mye jeg kan om karbon og de stikkordene, men som vi har bare 15 minutter for fremføringen. derfor er jeg litt usikker om hvilke punkter er lurt å ha med seg og med hvilken rekkefølge?

venter på deres hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet så mye om karbon, så vet du sikkert også hva som er viktigst innenfor temaet.

Jeg er ikke særlig flink i naturfag, men du får nok en grei karakter!

 

Kom opp i samfunn i forrige uke, fikk 5 :) Ganske fornøyd :p

 

jeg har fått 6er som standpunkt og derfor har jeg bare lyst til å få 6er :)

nå som jeg har jobbet med har jeg mer kontroll over hva jeg skal ta med i presentasjonen. men hvis noen andre også hadde kommet med gode forslag, hadde det vært veldig bra.

selv har jeg tenkt å snakke:

  • litt om karboner generell
  • fotosyntesen
  • hydrokarboner og egenskaper til hydrokarboner
  • påvirkningen av karbon til miljøet
  • og hva kan vi gjøre for å redusere luftforurensningen

det er det jeg har tenkt å gjøre, men hvis noen andre også kommer med sine meninger, hadde det vært bra :)

Lenke til kommentar

jeg har fått 6er som standpunkt og derfor har jeg bare lyst til å få 6er :)

nå som jeg har jobbet med har jeg mer kontroll over hva jeg skal ta med i presentasjonen. men hvis noen andre også hadde kommet med gode forslag, hadde det vært veldig bra.

selv har jeg tenkt å snakke:

  • litt om karboner generell
  • fotosyntesen
  • hydrokarboner og egenskaper til hydrokarboner
  • påvirkningen av karbon til miljøet
  • og hva kan vi gjøre for å redusere luftforurensningen

det er det jeg har tenkt å gjøre, men hvis noen andre også kommer med sine meninger, hadde det vært bra :)

 

Bare pass på at du ikke fokuserer for mye på miljøet. Kan fort skli litt ut hvis du begynner å snakke om hvordan vi kan redusere luftforurensingen. Det som er viktig å ta med i delen om miljø er reaksjonen hvor olje (hydrokarbon) blir til CO2 ved forbrenning. Å si at vi kan redde miljøet ved å kjøre mindre bil og skru av lys er utenfor temaet.

Lenke til kommentar
Bare pass på at du ikke fokuserer for mye på miljøet. Kan fort skli litt ut hvis du begynner å snakke om hvordan vi kan redusere luftforurensingen. Det som er viktig å ta med i delen om miljø er reaksjonen hvor olje (hydrokarbon) blir til CO2 ved forbrenning. Å si at vi kan redde miljøet ved å kjøre mindre bil og skru av lys er utenfor temaet.
Bare pass på at du ikke fokuserer for mye på miljøet. Kan fort skli litt ut hvis du begynner å snakke om hvordan vi kan redusere luftforurensingen. Det som er viktig å ta med i delen om miljø er reaksjonen hvor olje (hydrokarbon) blir til CO2 ved forbrenning. Å si at vi kan redde miljøet ved å kjøre mindre bil og skru av lys er utenfor temaet.

 

Tusen takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...