Gå til innhold

Sniktitt: Galaxy S4 Active


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981734

Jeg angrer nå på at jeg ikke ventet på denne. Jeg kjøpte I9505... Det som er bedre med denne for meg er at den ikke bare er vanntett men også mer solid og den har LCD skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen i Activ må da trekke mer strøm enn skjermen i vanlig S4? Som er Amoled...

 

Ikke nødvendigvis. LCD-skjermer har en fordel ved full lysstyrke utendørs. Da er LCD-skjermer mye lysere enn sine AMOLED kolleger og bruker også mindre strøm i prosessen. AMOLED-skjermer er mer effektive enn LCD-skjermer generellt, bare ikke når lysstyrken er skrudd opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Skjermen i Activ må da trekke mer strøm enn skjermen i vanlig S4? Som er Amoled...
Ikke nødvendigvis. LCD-skjermer har en fordel ved full lysstyrke utendørs. Da er LCD-skjermer mye lysere enn sine AMOLED kolleger og bruker også mindre strøm i prosessen. AMOLED-skjermer er mer effektive enn LCD-skjermer generellt, bare ikke når lysstyrken er skrudd opp.

 

AMOLED-skjermer er mer effektiv fordi de slår av pikslene når det er meningen at de skal være svart. Ellers er AMOLED skjermer gode fordi de ikke trenger bakbelysning og derfor er det enklere å lage tynne telefoner med dem.

LCD skjermer er bedre fordi de bruker samme mengde strøm til en hver tid uansett lysstyrke og uansett type farge som vises på skjermen, de har også lengre levetid enn AMOLED. De kan bli lysere og du ser sjeldent en LCD-skjerm med pentile-matrix. AMOLED har kortere levetid siden de blå sub-pikslene ikke lever like lenge som de de grønne og de røde.

Jeg personlig syns at LCD er bedre siden du med TFT-LCD får bedre strømsparing enn med AMOLED og med IPS-LCD får bedre innsynsvinkler og mer naturlig fargegjengivelse enn AMOLED.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis denne har trådløs lading, og kameraknapp (egen eller delt fuksjon) så bestiller jeg med en gang. Lite minus er at det burde være 3000mAh batteri.

 

En aktiv telefon pleier som oftest å være med på tur, der det er lite med strøm. Men det går vel an å bytte batteri i den? Så det å ha med ekstra batteri er ikke noe stress.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har hvert bruker av Apple i mange år nå, tengte at jeg skulle prøve noe nytt, så jeg gikk over til Galaxy med ny plattform. og det angrer jeg ikke et sekund, Apple er dønn kjedelig i forhold. For eksempel nå kan jeg lese all verdens aviser og få dem oversatt på norsk, uten og trykke meg i hjel, og mye annet snavel, bare og si et navn, så søker den automatisk på nett, rått spør du meg, så har du Google som er integrert med så mye, Så kan jeg kjøre flere apper samtidig. Som sakt har jeg hatt I Phone fra dag en så den kjenner jeg, god men kjedelig og enkel, mora mi fikk en

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...