Gå til innhold

[Løst] 300,- for 8 timer barnevakt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sitter barnevakt for to unger på 6 og 8 år... Jeg får 300,- og MÅ ta oppvasken og gjøre leksene i tilegg... Jeg syntes dette er dårlig betalt, men er så usikker, bør jeg klage, fordi jeg MÅ ikke ha denne jobben, og er ganske lei.. Men syntes jeg tjener alt for lite til å gjøre så mye i så mange timer, når jeg kommer hjem klokka halv 11 er det ikke så mye jeg får gjort av arbeid der heller... Så er dette vanlig å få betalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300 er litt lite, 5-600 er nok bedre:)

Er nok den prisen jeg tenkte på jeg og! Men er det en pen måte jeg kan fortelle dette på da? er ikke så flink til å "si ifra" :)

Lenke til kommentar

Si at du føler 300.- er en smule lavt for såpass mange timer og, og at du i tillegg passer to unger.

Takk, skal prøve det! Sitter barnevakt nå og moren kommer hjem om 30 min.. Om hun ikke godtar det så sier jeg opp! Hehe, har ikke så behov for de 300,- jeg får for 8 timer... :)

Lenke til kommentar

 

Hvem sine lekser er det snakk om? Dine egne? Ungenes? Håper du mener at du må hjelpe dem med leksene, i tilfelle... :wee:

Hehe ja leser det nå, hørtes litt feil ut, mente at jeg må hjelpe dem med lekser og MÅ ta oppvasken for hånd, og da står det gjerne en haug der fra før som jeg må ta i samme slengen...

Og med økonomien hennes så vet jeg hun har godt med penger, hun er god venn med stemora mi så jeg kjenner hun ganske godt :)

Lenke til kommentar

Hvis du må ta den oppvasken som de har satt igjen hadde jeg sagt opp. Helt enig med Alekpowah der.

 

Ja, dette er uverdig. Si opp. drit i høyere lønn, det er faen ikke verdt det. vis litt ryggrad, for det her regnes faktisk som utnytting.

 

Edit: hvis du liker å sitte barnevakt, og trenger penger, lag en annonse og heng den opp, sleng med et bilde av deg selv, spesielt hvis du er jente(som nick tilsier).

Legg med at du har erfaring med både leksehjelp og unger.

Du vil nok få bedre tilbud, garantert.

Endret av Alekpowah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja, dette er uverdig. Si opp. drit i høyere lønn, det er faen ikke verdt det. vis litt ryggrad, for det her regnes faktisk som utnytting.

 

Edit: hvis du liker å sitte barnevakt, og trenger penger, lag en annonse og heng den opp, sleng med et bilde av deg selv, spesielt hvis du er jente(som nick tilsier).

Legg med at du har erfaring med både leksehjelp og unger.

Du vil nok få bedre tilbud, garantert.

Tusen takk for tips! Berget mitt har rent over og jeg har fått nok! Jeg konfronterte hun pent med dette, men fikk bare i svar om at det var godt betalt og at oppvasken var en selvfølge... Så jeg ga beskjed om at jeg ikke ønsket sitte barnevakt fremover for henne :)

Lenke til kommentar

Bra for deg, visste ingen andre om at du måtte gjøre dette for den lønna? mor/far? Rart de ikke reagerer isåfall.

Jeg sa ifra til pappa om det idag og han ble ganske irritert.. Han sa at jeg aldri skulle jobbe så mye for så lite lønn, og han vil ikke at jeg skal opp dit igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...