Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Organisasjonsatferd og ledelse eksamen! (ORG3402)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke vi får det samme... Men kan hende vi får oppgave 1 og 5 siden de er blitt omformulert?

Siden 2011 høst: 3,5,7,8,9,12

Da står du igjen med 1,2,4,6,10,11,13

Thank u :-) foreleser garanterte at oppgave 1 ikke ville komme da den er altfor omfattende..så det er kun 6 oppg.

Dere som satser på oppg. 2,4,6,10,11,13, gir dere totalt f i å lese på de andre oppgavene? Eller leser dere litt om alt, men fokuserer mest på de oppgavene som nevnt her? :-)

Jeg leser på alle oppgavene siden mange av oppgavene som tidligere har blitt brukt er endret betydelig. Det er ikke verdt risikoen i mine øyne å satse på bare de 6 oppgavene.

Jeg leser på alle oppgavene siden mange av oppgavene som tidligere har blitt brukt er endret betydelig. Det er ikke verdt risikoen i mine øyne å satse på bare de 6 oppgavene.

Oppgave 1 endret ja, men den har foreleseren garantert at vi ikke får. 5 også endret, men den var i fjor... Så 2,4,6,10,11,13 satser jeg også på. Jeg vet det er en stor risk, men da får jeg heller ta opp eksamen om jeg tar feil...

Endret av Define

Oppgave 1 endret ja, men den har foreleseren garantert at vi ikke får. 5 også endret, men den var i fjor... Så 2,4,6,10,11,13 satser jeg også på. Jeg vet det er en stor risk, men da får jeg heller ta opp eksamen om jeg tar feil...

Oppgave 8 og 9 har også blitt endret en del, ikke bare formuleringen.

Oppgave 8 og 9 har også blitt endret en del, ikke bare formuleringen.

8 og 9 ble gitt i fjor, og er ikke blitt endret.

2012:

8. Forklar hva som menes med begrepene innflytelse, påvirkning, makt og politikk. Gjør så

rede for ulike påvirkningsmetoder. Drøft deretter makt og underkastelse med utgangspunkt i

Milgrameksperimentet. Gi eksempler på påvirkning, maktbruk og reaksjoner på maktbruk fra

arbeidsliv og dagligliv.

2013:

8. Forklar hva som menes med begrepene innflytelse, påvirkning, makt og politikk. Gjør så rede for ulike påvirkningsmetoder. Drøft deretter makt og underkastelse med utgangspunkt i Milgrameksperimentet. Gi eksempler på påvirkning, maktbruk og reaksjoner på maktbruk fra arbeidsliv og dagligliv.

2012: 9. Drøft begrepene lederskap og administrasjon (leadership og management) og deretter lederens ulike roller. Beskriv deretter sentrale aspekter ved kommunikasjon og drøft hvorfor kommunikasjon er sentralt i ledelse. Gi eksempler.

2013: 9. Drøft begrepene lederskap og administrasjon (leadership og management) og deretter lederens ulike roller. Beskriv deretter sentrale aspekter ved kommunikasjon og drøft hvorfor kommunikasjon er sentralt i ledelse. Gi eksempler.

Vedlagt 2012 oppgaver...

org34021_eksamensrelaterte oppgaver.pdf

Endret av Define

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...