Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Geforce gtx 580 problemer, Feilmeld i tråd.


Anbefalte innlegg

Hei.

har en kompis som sliter med ett 580 kort.

Problemet oppstår når det spilles bf3, prøver og hjelpe han mest mulig, men det er vanskelig når han bor på motsatt side av landet. Kortet har han kjøpt brukt igjenn av en kompis av seg.

 

feilmelding:

DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: Device hung due to badly formed commands.. "NVIDIA GeForce GTX 580 ", Driver: 30142

 

Drivere har vært oppdatert og rullet tilbake mange ganger for og forbedre problemet, nå har han skaffet seg samme driver som meg, siden det fungerer hos meg. DirectX 11 bruker han også.

 

Sliter med og forstå hva ''device Hung due to badly formed commands'' betyr.

 

Undret på om kortet var overklokket fra tidligere eier, er usikker på om sånt lagres på gpu eller hovedkortet, altså klokke settings.

 

Er det noe jeg overser her? Og har dere flotte folk av Diskusjon.no noen andre gode tips og komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok... Nå har jeg gjort det og får opp dette:

 

acbbbq.jpg

 

Som John skrev over, ser det ut som dette kortet er klokket fra tidligere eier? Eller ser det normalt ut?

Kan det evt hjelpe å senke eller høyne noen verdier/prosenter her?

 

(husk at jeg er helt grønn på dette så skriv gjerne på en måte så jeg forstår)

 

Takk :)

Lenke til kommentar

1,013v er ikke mye på en GTX580. Hvilket kort er dette? Jeg vet f.eks at enkelte EVGA GTX 580 leveres med for lav spenning. Som sagt kjører jeg mitt vannkjølte MSI GTX 580 på 1125mV. Du kan lagre overklokkingen (tot 5 profiler), og du kan sette den til "Apply overclocking at system startup"

 

[Edit] Det lagres iallfall i softwaren, og det ser ut til å fungere her...

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Yupp, litt volt gjør susen så lenge du får vekk varmen. 1075mV bør også gå fint med en referansekjøler. Du bør holde deg under 85°C med det i BF3 på ultra, litt avhengig av øvrig kjøling du har. Hold frekvensen til stock, og bump mV litt og litt til det er stabilt. Så kan du begynne å klokke forsiktig, og øke spenning forsiktig. Bare hold vekk varmen ^^

 

Håper det funker. Og hvis det funker sett [Løst] :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...