Gå til innhold

ASUS RT-AC66U vs ASUS RT-N66U


Anbefalte innlegg

Skal flytte om ikke så lenge og da tenkte jeg å gå til innkjøp av en ny router, og sikler litt etter disse to modellene.

ASUS RT-AC66U - studentpris 1486

ASUS RT-N66U - studentpris 1056

 

Spørsmålet mitt er egentlig om jeg burde koste på meg de 400 ekstra for AC routeren? Jeg vet at hovedforskjellen er at den har AC som i teorien kan yte 1.3 Gbps, men utenom det, er det andre grunner til å velge den ene routeren kontra den andre?

Jeg regner jo med at begge er routere som vil holde ut en god del år, og med tanke på det er jo AC greit å ha med tanke på at det begynner å komme på markedet, så det frister å gå for det beste.

 

Også skulle jeg gjerne hatt tips/erfaringer angående trådløse kort/usb til stasjonær PC. Har ikke sett så mange AC kort ennå, så det er mulig jeg venter litt med innkjøp av det til prisene synker, og heller holder meg til hva jeg har nå.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er det jeg tenker også, men ville bare forhøre meg her først om noen har erfaringer, gjerne med begge routere. Om det er andre ting som utgjør forskjeller mellom de.

 

Deal.no skal ha 150 i frakt og 40 i adm. gebyr, så da blir det 1524. Hos Dustin får jeg fri frakt om jeg kjøper for over 2000, og har et par andre ting jeg vil handle der også.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Bruker du kablet eller trådløst nett mest? Bruker du kablet så er det bare å velge N66U.

 

Edit: Ser du skal kjøpe trådløst nettverkskort. Vil anbefale deg å vurdere kabel om det er mulig, sparer deg for mye ustabilitet på trådløsen.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Er litt usikker om jeg skal bruke trådløst eller kabel på den stasjonære, har ikke flyttet inn ennå. Så fortsatt ikke sikker på hvor alt blir plassert. Det er mulig at jeg får satt opp routeren i samme rom eller i nærheten av den stasjonære. Da vil jeg bruke kabel på den, men kommer til å være et par bærbare pcer i bruk også.

 

Blir nok AC routeren på meg, da den ikke koster så mye mer, og er mer fremtidsrettet så føler jeg nok ikke noe behov for å oppgradere den med det første. Takk for alle svar :)

 

Om noen har forslag til trådløse nettverkskort/usb som støtter AC er det bare å komme med de. :)

Lenke til kommentar

Benytter en ASUS RT-AC66U selv, 50/50 gjennom 2 vegger og 5/5 gjennom en stålheis og 3 vegger i tillegg til en distanse på 75 meter i luftlinje (med 15DB antenne).

 

Err: Aldri hatt noe problem med den, kjempe stabil og jeg er kjempe fornøyd med den :)

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...