Gå til innhold

*Final update* Prosjekt "Kaldt" (56K warning)


Arctic

Anbefalte innlegg

Er ikke minnet som stopper deg der da?

 

TaZ

 

Nei, man skulle kanskje tro det, men jeg kjørte både minne på 5:4 og 3:2 uten at det utgjorde noen forskjell. Men at det er en eller annen "bug" en plass er jo fullt mulig.

 

Veldig merkelig, og drit for din del.. men hvorfor kjører du ikke med den kjølinga til vanlig?

 

Jeg kjører ikke med den kjølinga til vanlig, fordi jeg ikke fikk startet opp med "100-meter-slange-prosjektet" før vinteren kom. For se til våren hvis jeg ikke har funnet på noe annet til den tid ;) Slik det er nå har jeg ikke en permanent løsning på kjølingen. Man må ha god kjøling, og det får man med kaldt vann. Men når slangene blant annet går inn gjennom vinduet hadde jeg gått en kald vinter i møte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='27/10/2003 : 19:35'] Er dette Swiftec blokka som dere snakker om?

 

Dumt spørsmål: Hvor stor tempratur endring vil jeg få fra waterchill?

 

mvh: ergo

 

Edit: Glemte Link

Hehe, nei. Lim inn noen av bildelinkene i det første innlegget, så skjønner du mer.

 

Og hvis du går på swiftech sine sider, så vil du finne tabeller på hvor godt blokkene kjøler med forskjellige vanntemperaturer og belastning.

Lenke til kommentar
Så var det tid for en liten oppdatering... Men fyttigrisen for en dritt CPU jeg kunne legge mine klamme fingrer på :grumpy:

For og ta utgangspunktet: P4 2,4 800 som jeg holdt Primestabil.

 

Med luft stoppet den på kjipe 2,80 - 234 FSB (1,525 Vcore) og da var vel egentlig lista lagt...

 

Med "kaldt" gikk den med samme spenning opp til 3,18 - 265 FSB

Altså 378 MHz ekstra.(3,33 - 278 FSB med 1,625 Vcore) Økningen var jo grei nok, men når sluttresultatet suger XXXXXXX kan man ikke gjøre annet en og prøve en ny CPU. Og når jeg har sagt A og B, så sier jeg pinade C også! I'll Be Back 8)

Du har vert maks uheldig, har enda ikke vert borti en av disse som ikke har klart 3,0 med luft, den siste jeg hadde klarte 3,5 med vannkj, ikke pelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...