Gå til innhold

Finnes det et alternativ til Novoflex sine reverse adapter?


Anbefalte innlegg

Finnes det et alternativ til Novoflex sine adapter? (eksempel under)

 

http://fotovideo.no/Produkter/Tilbehør/Konverter/Adaptere/Digitalt/NOVOFLEX-Ring-for-EOS-RETRO-58-82mm-Adapterring-for-Reverseringsadapter-EOS-129919-p0000153560.aspx

 

En ting er at det koster mye for en liten jernring men det er veldig lang leveringstid. Noen som vet om jeg kan bruke andre ringer, må passe til dette

 

http://fotovideo.no/Produkter/Tilbehør/Konverter/Adaptere/Digitalt/NOVOFLEX-Reverse-Adapter-for-Canon-EOS-Reverseringsett-EOS-RETRO-for-Canon-EOS-129911-p0000153486.aspx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trondster, det er akkurat det jeg ikke er så sikker på, det er innvendige gjenger på disse. Hadde jeg visst sikkert ville jeg bestilt fra Ebay

Jeg tror det er dønn alminnelige step-down ringer - på Novoflex-adapteret er det 58mm gjenger som skal passe et objektiv med 58mm gjenger - akkurat som du ville festet et 58mm filter, bortsett fra at "filteret" er novoflex EOS RETRO-kladeisen, som er festet i et kamerahus.

For å få en overgang så du for eksempel skal kunne feste et objektiv med 77mm filtergjenger kan jeg ikke se noe annen løsning enn at det blir som en dønn alminnelig 77mm til 58mm step down-ring med 77mm gjenger som passer til objektivet til 58mm gjenger som kan festes på et filter, en EOS RETRO eller hva pokker. :)

 

Men - når det er sagt - det du skal feste er ikke bare et lett, lite filter - det er en overgang som skal kunne bære vekten av hele objektivet pluss andre enden av EOS RETRO-adapteret. Derfor ville jeg spesifikt ikke kjøpt billigste sort eBay-overgang, men heller gått for en kvalitetsovergang. Men, når det er sagt, så finnes det nok andre like gode (eller kanskje bedre) overganger enn Novoflex sine, til lavere pris - ett eller annet sted der ute. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...