Gå til innhold

Bakgrunn til nettside for en lege-bedrift


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å designe en nettside til faren min i Adobe Dreamweaver. Jeg er nesten ferdig nå, men er ikke helt sikker på hva slags pattern/bakgrunn jeg skal ha. Burde jeg heller bruke en lys pattern/bakgrunn siden nettsiden er til et øyelegesenter, eller er det bedre med noe mørkt som skiller bedre mellom innholdet og bakgrunnen? Har tatt med to eksempler på de to patternsene jeg kunne tenkt meg å bruke.

 

Det lyse patternet:

 

http://gyazo.com/d107825f20e0741f6c2af82628ee0dac

 

Det mørke patternet:

 

http://gyazo.com/c06f50d6479727ff281f25fef11e9c39

 

 

 

Er sikkert et dumt spørsmål, men jaja :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er en hjemmeside for et øyelegesenter, så må jeg si at du har valgt uheldige farger i logoen, pluss en svært uheldig skrifttype.

 

Du ser ut til å gi fullstendig blaffen i målgruppen, det vil si, de som har et synsproblem, og skal lese dette. Den tynne skrifttypen smelter jo fullstendig inn i den svarte bakgrunnen. Prøv å myse, så ser du hva jeg mener.

 

Selve brødteksten er jo satt med en skriftstørrelse som minner om det man finner nederst på tvilsomme kontraster, og burde absolutt vært noen order of magnitudes større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette er en hjemmeside for et øyelegesenter, så må jeg si at du har valgt uheldige farger i logoen, pluss en svært uheldig skrifttype.

 

Du ser ut til å gi fullstendig blaffen i målgruppen, det vil si, de som har et synsproblem, og skal lese dette. Den tynne skrifttypen smelter jo fullstendig inn i den svarte bakgrunnen. Prøv å myse, så ser du hva jeg mener.

 

Selve brødteksten er jo satt med en skriftstørrelse som minner om det man finner nederst på tvilsomme kontraster, og burde absolutt vært noen order of magnitudes større.

 

Er ikke ferdig enda, og skal formatere teksten etter jeg er ferdig med alt det andre. Jeg vil at det skal se bra ut, og må vel derfor gjøre noen kompromisser. Logoen er lett å endre på, bare å åpne photoshop filen og endre skrifttypen. Tenkte å gjøre brødteksten til 14px eller 16px, den er 12px nå. Akkurat den "logoen" du snakker om, er egentlig del av en animasjon som bytter mellom 4 bilder. Det vil bare stå der i 6 sekunder, og det kommer en boks med informasjon opp som beskriver bildet. Jeg vil at logoen skal se bra ut, og kan derfor heller bruke en mer tydelig skrifttype akkurat i den overskriften til den beskrivelsen.

Endret av maxvons
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...