Gå til innhold

Bytte ytre glass på Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har greid å knust det ytre glasset på min Samsung Galaxy S3. Jeg ser på Ebay at de selger billige glass som visstnok skal være enkle å montere. Har også sett litt på Youtube og der ser det derimot litt vanskelig ut.

 

Er det noen som har gjort det samme og har noen erfaringer å dele? Eventuelt en guide eller link til glasset de kjøpte, som er bekreftet fungerende?

 

Mvh.

Pizzaen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har noe som heter Premium Service, der du kan få byttet hele skjermen for en tusenlapp. Verkstedet ligger et sted i Oslo og Bergen. http://www.camera.no/no/artikler/samsung-quick-support-center/

Anbefaler dette da det er stor sjanse for å ødelegge telefonen hvis du begir deg ut på et skjermbytte selv. Selve skjermen med glass koster opp mot 1000 på ebay, dessuten kommer tollavgifter. Derfor burde du ta kontakt med premium service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å klare å bytte kun det ytre glasset på en S3 og få det til å se like bra ut som originalt. Kjøp et komplett Display Assembly hvor alle delene (glass, digitizer og LCD) allerede er satt sammen, eller benytt deg av Samsung Premium Service.

 

Det skal svært lite til å knuse den originale LCD'en når du drar av glasset som er knust, og da sitter du der med det velkjente skjegget i postkassa osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler at du bruker Samsung premium service, som gjelder første året.

 

 

På bildet ser det ut som at digitizer er OK.

 

Jeg byttet glass på SGS3 og det gikk forsåvidt greit. Problemet i mitt tilfelle var at jeg brukte litt mye varme for å løsne limet (med varmluftpistol) og fikk et lite lysere felt midt på digitizer.

 

Det er absolutt mulig å bytte glass om man er nøye og unngår tabber :) Får man løsnet glasset et stykke, så kan man rive av siste 3/4 om man bruker passe varme.

 

Husk at du må kjøpe sticky tape for å ha mellom glass og digitizer.

Selv endte jeg opp med å bytte digitizer (med gorillaglass) på min og den ble da 100%.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kommer aldri til å klare å bytte kun det ytre glasset på en S3 og få det til å se like bra ut som originalt. Kjøp et komplett Display Assembly hvor alle delene (glass, digitizer og LCD) allerede er satt sammen, eller benytt deg av Samsung Premium Service.

Det er feil. Klart du kan få det like fint, om du er nøye og litt nevehendig. Å kjøpe hele skjermen er svindyrt, og da er det ikke rare kronene før du er oppe i prisen for en reperasjon gjort av Samsung premium service. :)

 

Gjorde det selv nokså nylig. Varmet opp glasset og fikk tatt det av. Løsnet limrestene på LCD med WD-40 (sprit eller elektronikkrens mm. fungerer også) og tørket det vekk. Jeg brukte ikke ny tape, men sparte bare på den gamle langs kantene. Det fungerte fint det, varmet opp igjen limrestene og satte på ny skjerm, men det ble ikke helt tett slik at det har kommet inn litt støv. Derfor er rådet om å kjøpe ny teip veldig smart (men ikke et absolutt must).

Lykke til! :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...