Gå til innhold

Standarzoom til Nikon d7100


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpa meg ein standarzoom til mitt d7100. Har no 50mm f 1.4 men treng zoom. Maks 6000kr men kan strekka meg litt til.

 

Har sett på:

 

Nikon 17-55mm (Brukt til 5500kr)

 

Nikon 16-85mm (Ny til 4000kr)

 

Sigma 24-70mm (Ny til 6500kr)

 

Har lest at 17-55mm`en har problem i motlys, er det eit kjempe problem?

Er 17-55mm`en det bedre enn 16-85mm?

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Kven er best mellom sigma 24-70 f2.8 eller nikon 17-55 f2.8.

Jeg kjenner ikke noen av disse, men en 24-70 på en D7100 betyr at du nesten ikke har vidvinkel. Tror du må tenke litt på hvilket zoomområde du vil ha i tillegg til krav til lysstyrke og optisk kvlaitet. Bra lysstyrke hjelper deg fint lite hvis zoomområdet ikke passer ditt bruksområde - og motsatt.

 

Personlig er jeg ikke så opptatt av lysstyrke på en normalzoom (selv om jeg gjerne vil ha det også) og ville nok valgt 16-85 VR. Ellers har Sigma en 17-70 F2.8-F4.0 som kanskje kan være aktuelt (ingen anbefaling, jeg har aldri brukt dette objektivet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt 17-55mm i ca 2 år, og har mye godt å si om den. Skarp og fin, og svært brukbart selv vidåpen.. Den kan brukes nær sagt overalt da den er bygget som en tanks.. Nesten slagvåpen. Ja, den er ikke knallbra i motlys, men det er ikke så ofte man tar bilder rett mot sola... Bruk av solblender hjelper litt på det problemet.

Lenke til kommentar

Hei, har sånn nesten bestemt meg og kjøpa nikon 17-55mm f2.8, lurte på om nokon her inne har denne linsa. Kanskje de kan komma med noko test bilder.

Er litt redd for det med og ta bilder i motlys med denne linsa, har lest at fleire folk har synst den var dårleg til dette, men er dette noko og bry seg om?

Likar veldig godt at linsa er godt bygd og at den har god lysstyrke. Men er det nokon her inne som har den eller har testa den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...