Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skal ha en ultrabook(? litt usikker på hva begrepet ultrabook innebærer) med følgende specs:

 

 

 

 

Ultrabook

 

Må:

Dedikert grafikk

1080p

lan port

hdmi ut

Bluetooth

Minst 1 usb3.0 port

i5 eller i7

8gb ram

minst 200gb ssd

i5 (evt.i7?)

 

Helst: tastatur bakgrunnsbelysning

 

Bør:

touchskjerm

 

Treng ikkje:

touchpad

Numpad

CD-rom

 

 

Samme hvilket OS, (helst win8)

 

 

 

 

Jeg bryr meg ikke stort om batteriet på denne pcen, så jeg tror ikke jeg skal vente på haswell, så lenge jeg ikke kan spare penger på det.

 

Har sett på Samsung 7 Chronos, den virker perfekt. 770z5e modellen. Er den verdt pengene? Tips til tilsvsrende pc?

 

Budsjett: 10-15k

Endret av sevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg reiser litt, som er grunnen til at jeg nå går for bærbar fremfor stasjonær. Men jeg bruker den ikke mens jeg reiser, men derimot når jeg har komt frem. Foretrekker at den tar liten plass. :)

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent, så er det omtrent kun Samsung sin 770z5e som du selv nevner her, som oppfyller kravene dine. Er nok neppe utrolig mange som har prøvd den enda, siden den er såpass ny.

 

Dersom du klarer å leve uten touch, og har mulighet til å montere inn en SSD selv, så vil denne Sony Vaio-PCen også oppfylle kravene dine, i tillegg til at den er en 350 gram lettere enn Samsung-PCen. (2kg mot 2.35kg).

 

Personlig hadde jeg nok kjøpt 770z5e.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung series 3. Min laptop er meget stabil som er det viktigste kriteriet for meg og sikkert for deg når du reiser. Har ikke "gitt den juling" så jeg vet ikke hvor my den tåler fysisk. Jeg har installert MASSE rare programmer (som jeg vet ikke er virus da) for å teste ulike ting og den er fortsatt like stabil og rask. Maskinvaren på nevnte PC er mye bedre enn på min så jeg vet ikke om den er like stabil som min. Men sånn bortsett fra det så kan jeg anbefale Samsung på det sterkeste, og de er jo ikke akkurat kjent for å lage søppel.

 

Kanskje dette var unødvendig informasjon :p

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent, så er det omtrent kun Samsung sin 770z5e som du selv nevner her, som oppfyller kravene dine. Er nok neppe utrolig mange som har prøvd den enda, siden den er såpass ny.

 

Dersom du klarer å leve uten touch, og har mulighet til å montere inn en SSD selv, så vil denne Sony Vaio-PCen også oppfylle kravene dine, i tillegg til at den er en 350 gram lettere enn Samsung-PCen. (2kg mot 2.35kg).

 

Personlig hadde jeg nok kjøpt 770z5e.

 

Vil helst gjøre så lite som mulig, og heller bruke pcen out of the box. Tror nok jeg går for denne, ja.

 

ASUS TX300CA-C4005H er nesten et nettbrett så den er forhåndsvis tynn.

Problemet her er nok intel skjermkort er ganske dårlig å spille på og denne maskinen er ganske så dyr.

 

Skal spille litt, så jeg bør helst ha dedikert grafikk :)

 

 

 

Jeg har en Samsung series 3. Min laptop er meget stabil som er det viktigste kriteriet for meg og sikkert for deg når du reiser. Har ikke "gitt den juling" så jeg vet ikke hvor my den tåler fysisk. Jeg har installert MASSE rare programmer (som jeg vet ikke er virus da) for å teste ulike ting og den er fortsatt like stabil og rask. Maskinvaren på nevnte PC er mye bedre enn på min så jeg vet ikke om den er like stabil som min. Men sånn bortsett fra det så kan jeg anbefale Samsung på det sterkeste, og de er jo ikke akkurat kjent for å lage søppel.

 

Kanskje dette var unødvendig informasjon :p

 

Har mange samsung-produkter selv, og jeg kan bekrefte dette (for det meste).

 

 

 

Tror jeg går for 770z5e. Har sett på 780z5e, men den har ikke ssd, men derimot har den touch. Jeg føler at ssd er hakket viktigere enn touch, så jeg går derfor for 770z5e. Men jeg kan jo bytte ut 1tb-disken på 780z5e til en ssd, men jeg syns jeg leste et sted at jeg brøt garantien hvis jeg gjorde det på denne pcen. Pluss at det blir litt dyrere.

 

Takk for alle innspill!

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Hvis det at det er touch i skjermen ikke er så viktig, ville jeg gått for asus UX32VD. Den har i7, HDD med SSD caching, FHD matt skjerm, og bakgrunnsbelyste taster. Sitter og skriver på min ux32vd akkurat nå, kan ikke si jeg er misfornøyd med den :)

 

Vil helst ikke ha hdd i det hele tatt, mtp støy. (Ja, jeg er litt retard)

 

 

http://www.komplett....aspx?sku=772512

 

Denne har jeg kjøpt og den er svært lik min. Meget bra oppstart på 8 :w00t: sekunder lett og rask eller på alle fronter. så løp og kjøp du er nå min meneing. :hmm:

 

Liker den! 13 tommer er perfekt størrelse, nyyydelig design. Men denne har ikke skjermkort, og "bare" 4gb loddet ram (selv om det er mer en de 3gb jeg bruker nå :p)

Tror faktisk jeg så på denne for noen år siden, men da hadde jeg ikke penger til den..

 

 

Litt offtopic:

Fant denne: http://www.dinside.n...5672/asus-g75vw

 

Men dævven så stygg og diger!

 

Tror jeg holder fingeren på 770z5e, har forelska meg litt i den :blush:

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Vil helst ikke ha hdd i det hele tatt, mtp støy. (Ja, jeg er litt retard)

 

 

 

 

Liker den! 13 tommer er perfekt størrelse, nyyydelig design. Men denne har ikke skjermkort, og "bare" 4gb loddet ram (selv om det er mer en de 3gb jeg bruker nå :p)

Tror faktisk jeg så på denne for noen år siden, men da hadde jeg ikke penger til den..

 

 

Litt offtopic:

Fant denne: http://www.dinside.n...5672/asus-g75vw

 

Men dævven så stygg og diger!

 

Tror jeg holder fingeren på 770z5e, har forelska meg litt i den :blush:

Jeg tror du vil bli veldig glad i den maskinen min og den du har valgt er ganske like,

Jeg angrer i alle fall ikke :nei:

Lenke til kommentar

Fant denne: http://www.dinside.n...5672/asus-g75vw

 

Men dævven så stygg og diger!

 

Tror jeg holder fingeren på 770z5e, har forelska meg litt i den :blush:

Pff, det er jo ikke en ultrabook, men en ganske kraftig slepbar. Du kan se på denne også: http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-NTSC-95-Matte-Intel-Core-i7-3630QMe-8GBe-240GB-SSDe-DVDRWe-GeForce-GTX-680Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10624465

 

Stygg, men bygd som en tanks.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...