Gå til innhold

Jobber som ikke krever høyere utdanning


Loner

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg lurer på hvilke jobber, som ikke krever høyere utdanning, man tjener godt på. Jeg definerer god lønn som over 500 000 kroner i året. Et godt eksempel er heismontør, som har en gjennomsnittlig årslønn på 585 000 kroner.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, utdannelsen består av noen kurs og praksis i løpet av bare 7 måneder med full lønn fra begynnelsen av.

Under opplæringen er lønnen 267 500 kroner hos NSB.

 

VG1 Tip/elektro

VG2 Brønnteknikk

Offshore jobb

Ganske smart vei å gå det.

Lenke til kommentar

Under opplæringen er lønnen 267 500 kroner hos NSB.

 

Da kan det hende at jeg har misforstått. Jeg jobber i NSB og en konduktør jeg snakket med, sa for to år siden at grunnlønnen hennes var 370 000. Men jeg kan jo ikke utelukke at grunnlønnen varierer med ansiennitet. Du har dog muligheten til å bli kontrollør etter hvert hvis du er konduktør, og de tjener betydelig mer.

 

Lokkførere tjener også godt over 500 000 i året, men hvis du ikke vil ta høyere utdanning, vil du vel ikke gå på jernbaneskolen heller.

Lenke til kommentar

Lokkførere tjener også godt over 500 000 i året, men hvis du ikke vil ta høyere utdanning, vil du vel ikke gå på jernbaneskolen heller.

 

"Etter noen år i arbeid vil en årslønn kunne ligge på om lag 450.000 kroner inkludert fastlønn og eventuelle tillegg." - StudentTorget.no

Lenke til kommentar

"Etter noen år i arbeid vil en årslønn kunne ligge på om lag 450.000 kroner inkludert fastlønn og eventuelle tillegg." - StudentTorget.no

 

Det gjelder lokførere? Jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom ulike bedrifter, men av de lokførerne jeg har pratet med i NSB har jeg inntrykk av at lønnen gjerne ender på 1 mill i året totalt. Jeg har dog ingen statistikk å vise til og det er ikke sikkert at de lokførerne er representative.

Lenke til kommentar

Skal du jobbe som dekksarbeider? Har du bekjentskap med noen som jobber offshore?

Jeg føler meg mer og mer sikker på å jobbe på Nordsjøen. Jeg kjenner tre stykk som jobber der veldig godt.

Nei , kjenner egentlig ingen som jobber offshore.

Blir vel dekkearbeider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...