Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjemmebygd Gamer PC starter i et halvt sekund


Anbefalte innlegg

Har prøvd å: Tatt ut ram brikker. Festet og løsnet + sjekket løse kabler på hovedkortet.

 

GPU: Evga GeForce GTX TITAN SC 6GB

 

CPU: Intel Core i5 3570k

 

HK: Gigabyte ga-z77-d3h-z77-s-1155-atx-ivy

 

RAM: Tenkte å bruke 4x4GB men CPU Vifta ble for stor så får bare plass til tre 4gb ram brikker. corsair-16gb-ddr3-dominator-quad-1600mhz-cl7-4x4gb

 

CPU FAN: noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3

 

PSU: cooler-master-gx-atx12v-2-3-650w-plus

 

Har brukt antistatisk fotbånd.

 

PCen starter og stopper, den starter i kansje et halvt sekund.

Viftene går og stopper samtidlig som PCen.

post-229405-0-91563900-1368744264_thumb.jpg

post-229405-0-40990100-1368744267_thumb.jpg

post-229405-0-38730900-1368744269_thumb.jpg

post-229405-0-62660900-1368745178_thumb.jpg

post-229405-0-68972700-1368745181_thumb.jpg

post-229405-0-16829000-1368745184_thumb.jpg

post-229405-0-41611200-1368745186_thumb.jpg

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så lett å se på bildet ditt ... men ... har du plugga i 4 pin i HK? Ser ikke sånn ut..

 

Ville vurdert å snu CPU-vifta di btw. Og skaff deg RAM som passer ... Evt flytt opp viften (etter å ha snudd tårnet).

 

Den går bare den der veien, tror jeg.

 

La til noen flere bilder btw

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar

Plugg i en 4 pin fra PSU til HK du .. Der det står 12V :p

 

Rett bak VGA porten

 

Og ekke det der en Noctua NH-D14 (eller noe sånn) ?

 

De skal da gå alle veier, og viftene skal være flyttbare i vertikal [edit] retning. Du kan m.a.o løfte den ene opp og gå klar av RAM-slots.. Det kunne iallfall jeg da jeg hadde slik kjøler.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

• d-Mode:

Step 1: Refer to the "Installing an Expansion Card" section in the user's manual to install the discrete card on the PCI Express x16 slot.

Step 2: Connect the monitor cable to the discrete card.

Step 3: Enter BIOS Setup, go to Peripherals. Set the first output device to the discrete card and set the onboard graphics to always enabled. For example, for Intel motherboards, set Initial Display First to PEG and Internal Graphics to Enabled. (Actual BIOS items may differ depending on motherboard models and BIOS version.)

 

Dette er sakset. Du kan sikkert de-aktivere Internal Graphics også, men sett Initial Display til PEG.

 

Hvis dette er gjort, og du ikke får bilde på noen porter med noen kabler ...

 

1. Minimum PSU for Titan er vel 600 W, Kanskje du er i grenseland? Prøve med en annen PSU?

2. Skjermen fungerer garantert? Prøve med en annen skjerm?

3. Skjermkortet fyrer opp? Har du hatt liv i det før? Kanskje det er DOA? Prøve med et annet skjermkort?

 

Elimination Process ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Har du en intern PC-speaker tilkoblet? Piper maskinen under oppstart, såfall hvor mange pip og hvordan høres de ut (lange eller korte pip)? Har du sett i HK-manualen hva disse feilkode-pipene betyr?

 

Edit:

Siden tråden nå står som løst, hva var problemet? Dette er "obligatorisk" å nevne.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Just save some for me! Titan + VGA-kabel = synd!

Bare at det var nødvendig med VGA burde gjøre en mistenksom på en hardware-feil i GPUen (skjønt, det er vanskelig å legge skylden på en komponent til ~7k; det er noe hjernen bare ikke har lyst til å gå med på).

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Er masse begrensinger med VGA, men en ting du sikkert vil møte på er en begrensing i oppløsning (begynner å begi meg utpå dypt vann nå): VGA er et analogt signal, mens DVI/HDMI er digitale...og VGA klarer ikke å overføre bildet i høye oppløsninger (husker ikke eksakt hvor det stopper).

 

Du sa du ikke fikk bilde på skjermen (om jeg husker rett)...satte du skjermen til å motta signal fra DVI/HDMI-inngangen ettersom du byttet kabel? Ikke alle skjermen skifter signal-input automatisk, og du ender opp med melding på skjermen tilsvarende "no signal".

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Umm, nå er det ikke min PC, men naboen min sin. Prøvde å spille CS:S mens vi lastet ned nyeste driveren til gpuen, kjørte allt på max grafikk på 450-999fps med dvi(?) tror jeg

 

Jeg er ikke ved pcen nå, men skal finne ut mere i morgen kl 18:00 ca.

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...