Gå til innhold

1 million har smartmobil, men bruker ikke data


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er feil å kalle ham så fjollete - han snakker om endel tusentalls mobilabonnementer der folk ikke bruker det de betaler for. Det må han gjerne påpeke for min del.

 

Men samtidig gir jo hans egen bruksstatistikk solid belegg for at den direkte mobildataandelen vokser kraftig i forhold til mobilt WiFi, samtidig som mobilt WiFi fortsatt har nesten 2/3 av den mobile datamengden. Så hans egen statistikk sier at "fjolleriet" neppe er et kraftig voksende problem målt ved total trafikk.

 

Når vi legger sammen mobiltrafikk over trådløse aksesspunkt, og hjemme- og jobbnettverk, vil jeg tippe at den direkte mobildataandelen av all nettrafikk med mobiltelefoner neppe er over 15-20%, sjøl om den kanskje vokser.

 

Jeg har sjøl et abonnement med 50MB/mnd data inkludert, som jeg sjelden bruker. Det er ikke mye fjollete, for det er en sikkerhetssak - jeg kan bl.a. bruke tlf som router dersom både fastlinjer og mobilrouter svikter, eller ikke er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Rent bortsett fra alt annet, så er faktisk en smarttelefon et nyttig verktøy også uten å tappe ned data. Det er en smarttelefon, med mange andre tekniske fordeler enn dumbphones, enn akkurat behovet for å lese nettavisa på bussen.

 

Folk hadde PC'er i husene sine i tjue år før de var koblet til noe internett, var de fjoller som ikke trengte noe mer enn skrivemaskin?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...