Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Mac og valget står mellom en MacBook air og MacBook pro. Jeg kommer til å bruke den masse til redigering av bilder og filmer, og til skolearbeid og litt spill. Tror dere pro er bedre på dette? Har hørt en del rykter om at air ikke har USB-inngang, eller minnekort som kan tas ut. Er det sant? For å legge inn bilder og film, må jeg ha en pc med hvertfall USB-inngang, og helst også muligheten til å ta ut minnekortet..

 

Jeg har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg ønsker helst å kjøpe den billigste. Men hvis den billigste også er "dårligst" til mitt bruk, lar jeg være.

 

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Mac og valget står mellom en MacBook air og MacBook pro. Jeg kommer til å bruke den masse til redigering av bilder og filmer, og til skolearbeid og litt spill. Tror dere pro er bedre på dette? Har hørt en del rykter om at air ikke har USB-inngang, eller minnekort som kan tas ut. Er det sant? For å legge inn bilder og film, må jeg ha en pc med hvertfall USB-inngang, og helst også muligheten til å ta ut minnekortet..

 

Jeg har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg ønsker helst å kjøpe den billigste. Men hvis den billigste også er "dårligst" til mitt bruk, lar jeg være.

 

Hva vil dere anbefale?

 

Gå for pro du.... Air knekker hvis du ikke er varsom.

Lenke til kommentar

På apple sine sider så er det bilder av maskinene med dei aktuelle kontaktene. Dette ligger under tekniske spesifikasjoner. Air 11" har ikkje SD-kortleser men 2 usb3 og 1 thunderbolt, 13"ern har SD-kortleser i tillegg.

http://store.apple.c...ily/macbook_air

 

Pro 13"er (non retina)

Har alt ein 13 Air har pluss rj45, firewire og dvd-brenner

 

Pro 13 (retina)

mangler non retinaen sine ting men 2 thunderbolt og hdmi-kontakt er standard

http://store.apple.com/no/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Air er suveren å ha med seg, veier veldig lite. Max 8GB og ikke retina-opsjon kan være drawback. Skulle gjerne hatt 16GB, den stasjonære med 16GB er 50% raskere på det jeg bruker den til, selv om den ikke har SSD-disk.

 

Kan det være det kommer oppdatering av Air ila. sommeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...